دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 10:55
در جلسه شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی

نیازآذری: مشکل موظفی اعضای هیات علمی واحدهای استان مازندران حل شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با اعلام این خبر که مشکل موظفی اعضای هیات علمی واحدهای استان مازندران حل شد، گفت: تصمیماتی که در مجموعه دانشگاه اتخاذ می‌شود، محصول خرد جمعی است و هدف اصلی آن حل مشکلات واحدهای استان است.
کد خبر : 36359

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونان دانشجویی و فرهنگی استان مازندران به میزبانی واحد نکا با بیان اینکه انجام سریع و دقیق بخشنامه‌ها موجب بهبود روند فعالیت‌های دانشگاه می‌شود،‌ اظهار کرد: اگر بخواهیم یک مجموعه پویا، بانشاط و موفق داشته باشیم، باید از خواسته‌ها و منافع شخصی گذشته و برای صلاح و بقای مجموعه تصمیم گرفته و عمل کنیم.


وی با بیان اینکه در گذشته تعداد زیادی از اعضای هیات علمی واحدهای استان به علت عدم تشکیل کلاس نمی‌توانستند ساعات موظفی خود را تکمیل کنند، گفت: با تصمیم درست و مشارکت واحدهای استان این مشکل در مجموعه واحدهای استان حل شده است.








نیازآذری:‌ یکی از مزایای طرح تجمیع 2 استفاده از ظرفیت حداکثری است که با وجود اعضای هیات علمی در واحدهای مختلف شرایط برای اخذ رشته محل‌های جدید نیز فراهم شد که بعد از تصویب اعلام می‌شود.

نیازآذری با توجه به تعامل سازنده و همکاری خوب واحدهای استان با مرکز استان گفت: در مدت کوتاهی که از تشکیل ساختار استانی می‌گذرد با همدلی و همکاری واحدها، مشکلات تدریس و موظفی اعضای هیات علمی واحدهای استان رفع شده است.


وی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذی سعی شد تا از اعضای هیات علمی واحدها در همان واحد و یا نزدیکترین واحد مجاور استفاده شود.


نیازآذری با بیان اینکه ممکن است مشکل و نقیصه‌هایی نیز وجود داشته باشد، ادامه داد: با تداوم همکاری و در گذر زمان این مشکلات نیز رفع خواهد شد.


وی با توجه به اخذ مجوز رشته‌های جدید در مقاطع مختلف، گفت: یکی از مزایای طرح تجمیع 2 استفاده از ظرفیت حداکثری است که با وجود اعضای هیات علمی در واحدهای مختلف شرایط برای اخذ رشته محل های جدید نیز فراهم شد که بعد از تصویب اعلام می‌شود.


نیازآذری از اهمیت توجه به مسائل فرهنگی و آموزه‌های دینی نام برد و اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت تدبیر و تعقل در مفاهیم قرآنی است و باید این کتاب آسمانی به عنوان یک منبع و مرجع آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان مازندران با بیان اینکه دانشگاه مرکز علم و اندیشه است، ادامه داد: انتظار از مجموعه دانشگاهی به‌عنوان یک پایگاه علمی، تفکر و اندیشه در ابعاد مختلف علمی و آموزشی قرآن است.


وی با توجه به فعالیت کانون‌های قرآن و عترت، هدف تشکیل از این کانون‌ها را بحث و بررسی در موضوعات و محتویات این کتاب آسمانی دانست و تاکید کرد معاونان دانشجویی و فرهنگی نسبت به برگزاری و مشارکت حداکثری در مسابقات سراسری قرآن و عترت اهتمام ورزند.


نیازآذری با توجه به ادغام معاونت دانشجویی و دفتر فرهنگ و تشکیل معاونت دانشجویی و فرهنگی در ساختار دانشگاه آزاد گفت: کمیته‌ای در استان به منظور بحث و بررسی و سیاستگذاری امور دانشجویی و فرهنگی شکل گرفت که روسای واحدهای استان باید معاون دانشجویی و فرهنگی یا مسئول دفتر فرهنگ واحد را به عنوان نماینده آن واحد برای معرفی به سازمان مرکزی و صدور احکام نهایی، معرفی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته