دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 12:13
ندایی مطرح کرد:

تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل تا پایان سال 99

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اردبیل، راه‌آهن استان است که تلاش داریم تا پایان سال 1399 تکمیل شود.
کد خبر : 356340
636690642682276188_lg.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، بهروز ندایی با اشاره به افتتاح 552 پروژه با اعتبار 526 میلیارد تومان در استان اردبیل همزمان با دهه مبارک فجر اظهار کرد: 98 میلیارد تومان از این مبلغ به پروژه‌‌های شهرداری‌ و مابقی نیز مربوط به پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی است.


وی با اشاره به اعتبارات استان اردبیل در سال جاری خاطرنشان کرد: اعتبار این استان یک‌هزار و 687 میلیارد تومان بوده و 300 میلیارد تومان نیز اعتبارات شهرداری‌هاست.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه 70 درصد از اعتبارات ملی و 50 درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافته است، اضافه کرد: تا تیر سال 98 برای جذب باقیمانده اعتبارات فرصت باقی است و در صورت تخصیص، مابقی اعتبارت نیز در استان هزینه می‌شود.


ندایی از افزایش 50 درصدی اعتبارات استان اردبیل در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و متذکر شد: با توجه به تورم پیش آمده نمی‌توان به اعتبارات دولتی اکتفا کرد و مسئولان استانی برای پیشبرد روند اجرایی پروژه‌ها، بخشی از این طرح‌های واجد شرایط را به بخش خصوصی واگذار می‌کنند.


وی ادامه داد: 345 طرح در قالب 217 پروژه در استان اردبیل در حال اجراست و به‌دلیل زیادبودن تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل اعتبارات ناکافی است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل متذکر شد: به‌دلیل زیادبودن تعداد پروژه نیمه‌تمام تلاش داریم آن دسته از طرح‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در اولویت جذب اعتبار و اجرا قرار دهیم.


ندایی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اردبیل، راه‌آهن این استان است که تلاش داریم تا پایان سال 99  تکمیل شود.


وی توضیح داد: اعتبار ابلاغ شده به این پروژه در سال‌جاری 80 میلیارد تومان بود که در صورت تخصیص صددرصدی نیز تکمیل آن 10 سال به طول می‌انجامید.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در این راستا با تلاش استاندار اردبیل و جذب فاینانس داخلی این پروژه حیاتی تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.


ندایی یادآور شد: 250 میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک ملی به فاینانس داخلی برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل جذب شده که 180 میلیارد تومان نیز از این اعتبار تخصیص یافته است.


وی اظهار کرد: اکنون این پروژه با  750 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات دولتی با مبلغ یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اجرایی می‌شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه مطرح کرد: اعتبارات ملی راهسازی در این استان با پیگیری استاندار چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


ندایی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام گرفته سالانه بین 25 تا 30 کیلومتر راه‌های اصلی به بزرگراه تبدیل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه اکثر محورهایی که نیاز به ایجاد بزرگراه دارد در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است، تأکید کرد: اردبیل ـ سرچم، اردبیل ـ مشگین‌شهر، پارس‌آباد به سه راهی سربند و سه راهی صحرا به سمت گرمی از جمله این راه‌ها است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته