دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 12:06
رئیس دانشگاه امیرکبیر:

تحصیل 14 هزار دانشجو در دانشگاه امیرکبیر دستاورد انقلاب است

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی گفت: ۱۴ هزار دانشجو به برکت انقلاب اسلامی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : 353064
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید احمد معتمدی در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها ۸۰۰ دانشجو داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه، مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.


رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در ادامه افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه امیرکبیر خوابگاه‌های معدودی داشت که هنوز استفاده می‌شوند و این نشان می‌دهد ساخت و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی برای توسعه خدمات لازم است؛ هم‌اکنون ۲۶ خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار دارد و خدمات موردنیاز برای دانشجویان را ارائه می‌دهد.


وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تلاش کرده است تمام رشته‌های دانشگاهی مهندسی را پوشش دهد و اکنون جزو پنج دانشگاه صنعتی برتر کشور است.


رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر خاطرنشان کرد: چندین سال است که اعتبار عمرانی برای ساخت خوابگاه‌ها از سوی وزارت علوم تخصیص داده نشده و نظر دولت این است که به‌دنبال ایجاد خوابگاه‌های مشارکتی با بخش خصوصی باشیم اما این طرح موفقیت‌آمیز نبود و بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها اقبال چندانی نشان نداد.


وی اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوابگاه‌های رتبه پنج و چهار را ظرف مدت سه سال به خوابگاه‌های سطح سه ارتقا دادیم و اکنون به‌دنبال حذف خوابگاه‌های رتبه سه و تبدیل آن‌ها به خوابگاه‌های دانشجویی رتبه یک و دو هستیم؛ در چندین سال گذشته در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و افزایش کیفیت این خوابگاه‌ها اقداماتی انجام دادیم اما با استاندارد فاصله داریم.


معتمدی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به پیشینه تاریخی این دانشگاه که در زمره دانشگاه‌های برتر کشور بوده؛ همواره در اولویت انتخاب دانش‌آموزان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و در صورتی‌ که نخبگان کشور این دانشگاه را انتخاب کنند، اگر از لحاظ خوابگاه و رفاه تأمین نشود قطعاً در کیفیت تحصیل آن‌ها شاهد افت خواهیم بود.


رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: جذب کمک‌های دانش‌آموختگان یکی از برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه خوابگاه‌هاست و جذب این‌چنین کمک‌ها در دانشگاه‌های جهان مرسوم بوده و حتی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مطرح جهان با عنوان وقف به دانشگاه‌های محل تحصیل خود کمک می‌کنند.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته