دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست خبری فیلم داستانی «سوزن» برگزار شد

نشست خبری فیلم داستانی «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری در سینما فلسطین برگزار شد.
کد خبر : 350783
2869934.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در نهمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره عمار در سینما فلسطین، نشست خبری فیلم داستانی «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری عصر امروز  برگزار شد.


جعفری در نشست این فیلم داستانی که  بعد از اکران این فیلم در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد، به تشریح چگونگی ساخت این فیلم پرداخت، البته علاوه بر كارگردان، پارمیدا نیازی و نوین سپاس‌زاده بازیگران و علی اسماعیلی طراح صحنه نیز در این نشست حضور داشتند.


حسین دارابی تهیه‌كننده فیلم گفت: در باشگاه فیلم سوره سعی می‌كنیم از دوستان و كارگردان‌هایی كه ایده دارند حمایت كنیم. سال گذشته ایده‌‌ای دادیم كه آن نگاهی اجتماعی در دهه ٦٠ باشد. بر همین  اساس جعفری طرحی به نام سوزن را با نگاهی به دهه شصت ارائه داد.


در این نشست جعفری نیز اظهار كرد: خاطراتی از یك خانم خوانده بودم كه یك فعال انقلابی بود و كارهای جهادی می‌كرد؛ البته ایده سوزن كامل نبود و حس و حال كودكی در فیلم مرهون قلم خانم شكری نویسنده است.


پارمیدا نیازی بازیگر فیلم سوزن هم گفت: این اولین كار حرفه‌ای‌ام در سینما بود اما پیش از آن از پنج سالگی، سه دوره تئاتر با استادی میكائیل شهرستانی گذراندم.


اسماعیلی طراح صحنه بیان كرد: از مردم روستایی كه در فیلم بودند تشكر می‌كنم. قبل از لباس انتخاب لوكیشن سخت بود البته لباس هم جزو مواردی است كه باید روی آن فكر شود و دوخته شود؛ چرا كه الان دهه شصت فراموش شده و كسانی مثل یوسفی و دارابی بودند كه سراغ این دهه رفتند.


سپاس‌زاده بازیگر گفت: این هفتمین بازی تصویری‌ام است و من اصلاً با فضای دهه شصت آشنا نبودم، هر چه هست مدیون یوسف جعفری است.


به گزارش آنا، مستند «سوزن» روایت این داستان است که در بحبوحۀ جنگ تحمیلی، یک گروه جهادی برای انجام خدمات بهداشت و درمان و کار‌های فرهنگی، وارد روستایی دورافتاده در اراک می‌شود. یکی از هدف‌های گروه، واکسیناسیون بچه‌هاست، اما به محض ورود به روستا، متوجه می‌شوند که هیچ بچه‌ای در آنجا وجود ندارد. پس از کمی پرس‌وجو، جهادگران می‌فهمند که بچه‌ها از ترس سوزن فراری و در حاشیۀ روستا پنهان هستند. اعضای گروه، برای بیرون کشیدنِ کودکان از مخفیگاهشان دست به‌کار می‌شوند.


انتهای پیام/ 4046/ 4122/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته