دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 09:31
مشاور ارشد رئیس جمهوری در گفت‌وگو با آنا:

هیات امنای واحدهای دانشگاهی مناطق آزاد به ریاست دکتر میرزاده تاسیس می‌شود

عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیات امنای واحدهای دانشگاهی مناطق آزاد با ریاست دکتر میرزاده تشکیل خواهد شد، اعلام کرد: تشکیل این هیات امنا به استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد کمک می‌کند.
کد خبر : 3449

مهندس اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به امضای تفاهم نامه به منظور استفاده دانشگاه آزاد از ظرفیت‌های منطقه آزاد تاکید کرد: همان گونه که دانشگاه های دولتی از ظرفیت های مناطق آزاد فراتر از مقررات سرزمین اصلی استفاده می کنند دانشگاه آزاد نیز از این امتیاز استفاده خواهد کرد.


عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با امضای این تفاهم نامه واحدهای دانشگاهی مناطق آزاد از واحد دانشگاهی استان جدا می شوند و هیات امنای واحدهای دانشگاهی مناطق آزاد با ریاست دکتر میرزاده تشکیل خواهد شد. تشکیل این هیات امنا به استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد کمک می کند.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به کسانی که در کشورهای همسایه برای تحصیل جذب می شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد به مراتب از دانشگاه های کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان از نظر علمی بالاتر خواهد رفت و پذیرش آسان تری خواهد داشت.


ترکان با بیان اینکه ارزش علمی واحد های دانشگاهی مناطق آزاد مورد تایید نهاد های رسمی کشور است، افزود: یکی از مزیت های این واحدهای دانشگاهی برای دواطلبان حضور و دیدار با خانواده هاست چراکه تحصیل در کشورهای همسایه مشکلات زیادی را برای دیدار دانشجویان با خانواده ها ایجاد می کند.


مشاور ارشد رئیس جمهوری هم چنین با اشاره به راه حل نجات از وابستگی به نفت و نقش اقتصاد دانش بنیان در حل این موضوع، تصریح کرد: حل این مشکل در کوتاه مدت میسر نیست و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد رسیدن به اقتصاد دانش بنیان نیاز به حوصله، زحمت و سرمایه گذاری دارد تا به نتیجه برسد اما نباید در کوتاه مدت انتظار رسیدن به جواب بود.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به راه حل های کوتاه مدت برای حل معضل وابستگی به نفت تصریح کرد: یکی از عوامل نجات از وابستگی به نفت گسترش صادرات غیر نفتی است از جمله فرآورده های نفتی که تبدیل به فرآورده های دیگر شده، پتروشیمی ها، لاستیک های صنعتی، صنایع انرژی، برق می باشد که ریشه آن به نفت و گاز بر می گردد، اما نفت و گاز خام نیست.


عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محصولات پتروشمی مانند لاستیک های صنعتی می تواند جایگذین صادرات گاز شود و محصولات نفتی می تواند جایگذین صادرات نفت خام شود، خاطر نشان کرد: صادرات اینگونه محصولات ارزش افزوده بالایی دارد با توجه به اینکه سرمایه برق یکی از مزیت های جدی کشورمان است باید روی صنایعی مانند فولاد، مس، آلومینیوم که متکی به انرژی هستند یعنی صنایع ، محصولات و تولیداتی که انرژی بر و در کوتاه مدت بازده خوبی دارند، تکیه کنیم .


مشاور ارشد رئیس جمهوری در پایان با تاکید بر برنامه ریزی های بلند مدت و تکیه بر دانش های پایه خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات ارضی کشورمان نباید انتظار داشت که در قدم اول نیاز های ارضی تامین شود این راهی است که نیازمند مداومت ، هزینه و فعالیت مستمر برای رسیدن به نتیجه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب