دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 23:53

بازدید دکتر طهرانچی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دومین روز برگزاری کنفرانس آسایهل 2018 از بخش‌های آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کرد.
کد خبر : 343907
BQ4K5187.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دومین روز برگزاری کنفرانس آسایهل 2018 از بخش‌های آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کرد.


در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، رئیس واحد قزوین و جمعی از معاونان و مدیران این واحد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را همراهی کردند.


دکتر طهرانچی از آزمایشگاه ربات امدادگر، آزمایشگاه ربات انسان‌نما، آزمایشگاه بازی سازی رایانه‌ای، مرکز تحقیقات علوم همگرا شامل مراکز نانو، بایو، علوم شناختی و آی تی، مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری، مرکز تحقیقات ربات پرونده، مرکز تحقیقات ربات صنعتی، مرکز تحقیقات ربات‌های کاربردی، مجموعه ورزشی و محوطه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد و از نزدیک با دانشجویان به گفتگو پرداخت.


پس از این بازدید، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه‌ای که با حضور جمعی از دانشجویان و نخبگان واحد قزوین در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا به استان قزوین سفر داشته باشم و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بازدید کنم.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌هایی که آموزش عالی دچار آن است را حل کند و با این اعتقاد در دانشگاه آزاد اسلامی کار می‌کنم، چرا که معتقدم این دانشگاه پتانسیل‌های لازم را دارد.


دکتر طهرانچی با بیان اینکه ما در کشور آموزش علم و آموزش تحقیق و پژوهش داریم، اظهار کرد: در اینجا نکته‌ای که مغفول مانده، آموزش فناوری به صورت کلاسیک است. فعالیت‌هایی که واحد قزوین در قالب مسابقات ربوکاپ انجام می‌دهد، آموزش کلاسیک فناوری است و آموزش فناوری را نمی‌توان در کلاس.های درس منتقل کرد و این آموزش‌ها باید در محیط‌های خاص خود به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی تا پیش از این مبتنی بر آموزش بود، خاطرنشان کرد: امروز مدلی که برای اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی طراحی کردیم، ایجاد سراهای نوآوری آزاد است که باید همه فعالیت‌های آن نوآورانه باشد، چرا که ایران بازار خوب و شرایط خاصی دارد. اگر این بازار را خوب بشناسیم و به درستی نیازهای آن را برآورده کنیم، علاوه بر اینکه تبدیل به انتخاب اول دانشجویان، مدرسان و محققان خواهیم شد، می‌توانیم اقتصاد دانشگاه را هم تأمین کنیم. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه تازه کار نیست و می‌توانیم ظرفیت پژوهشگران، اساتید و فارغ‌التحصیلان را برای پیشبرد برنامه ها به کار بگیریم.


همچنین دانشجویان حاضر در این نشست به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود پرداختند.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته