دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 18:40
حسن‌زاده خبر داد

ایجاد 5 رشته در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گناباد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از ایجاد دو رشته در مقطع دکتری و سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و اینکه در آینده در این رشته‌ها پذیرش دانشجو خواهند داشت.
کد خبر : 34207

به گزارش خبرنگار آنا، هفتمن کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران با پیام دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در این کنفرانس با قدردانی و سپاس از دکتر میرزاده گفت: ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با پیام گوهربارشان به هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک، هم دانشگاه آزاد اسلامی گناباد و هم تمامی شرکت کنندگان و میهمانان حاضر را مورد لطف و محبتشان قرار دادند.


دکتر مجتبی حسن‌زاده، فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد و امکانات و رشته‌های موجود این واحد را تشریح کرد و از ایجاد دو رشته در مقطع دکتری و سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و اینکه در آینده در این رشته‌ها پذیرش دانشجو خواهند داشت.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، توان و پتانسیل را در زمینه گسترش علمی و آزمایشگاهی و کارگاهی دارد، تلاش ۳۰ ساله این دانشگاه در رشته برق و اینکه سبب برگزاری ۷ کنفرانس ملی برق شده است را یادآور شد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه هرساله میزان استقبال از این کنفرانس رو به افزایش است.


حسن‌زاده از تمامی عوامل اجرایی بویژه هیات داوران کنفرانس قدردانی و اظهار کرد: هر سال سطح کیفی و کمی کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران رو به افزایش است و در هفتمین دوره از این کنفرانس، علاوه بر ارائه مقالات، رویکرد حرفه ای لحاظ شده است به گونه ای که در حاشیه کنفرانس، کارگاه های آموزشی برپا خواهد شد.


محمدی معاون فرمانداری گناباد هم در سخنانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان با بیش از سی سال فعالیت و برگزاری چندین کنفرانس و همایش ملی نقش بسزایی در ارتقا و اعتلای دانش در شهرستان داشته است.


وی برگزاری سه کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را یادآور شد و افزود: به اذعان بسیاری از مسئولان کشوری مرتبط با امور اجتماعی با برگزاری این سه کنفرانس تحولی در مددکاری بوجود آمده است.









محمدی با یادآوری 12 هزار فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: اکثر دانش آموختگان رشه برق واحد گناباد جذب بازار کار شده و حتی بسیاری از کارشناسان ادارات برق شهرستان و حتی منطقه از فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی هستند



محمدی کنفرانس های برگزار شده مهندسی برق و الکترونیک ایران را از مهمترین کنفرانس های برگزار شده در واحد گناباد دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با برگزاری این کنفرانس ها و تجهیزات و امکانات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی که دارد و در کمتر دانشگاهی در کشور موجود است به عنوان قطب برق در کشور شناخته شده است.


معاون فرمانداری گناباد پیام دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران را یادآور شد و افزود: پیام دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای انقلاب فرهنگی به این کنفرانس و حضور اندیشمندان، دانش پژوهان و فرهیختگانی که از جای جای کشور عزیز و اسلامیمان که در شهر گناباد و واحد گناباد حضور پیدا کرده اند موید این واقعیت است که دانشگاه آزاد اسلامی گناباد حرف های زیادی برای گفتن در زمینه برق دارد.


محمدی با یادآوری 12 هزار فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: اکثر دانش آموختگان رشه برق واحد گناباد جذب بازار کار شده و حتی بسیاری از کارشناسان ادارات برق شهرستان و حتی منطقه از فارغ‌التحصیلان این واحد دانشگاهی هستند.


این مسئول خاطرنشان کرد: هفتمین کنفرانس مهندس برق و الکترونیک ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد فرصت مناسب و مغتنمی خواهد بود تا از سوی دانشگاهیان و دانش پژوهان با همدلی و همزبانی قدم های خوبی در راه اعتلا و ارتقای بیش از پیش پژوهش در کشور برداشته شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گناباد و دبیر هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکتروینک ایران هم با ارائه گزارشی گفت: به منظور ارزیابی کنفرانس توسط مجامع ذیربط، امور کنفرانس از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.








بلوچیان با توجه به دریافت 1538 مقاله در هفتمین کنفرانس ملی برق گفت: از این تعداد ۷۱۰ مقاله از سوی هیات داوران پذیرفته شده است

دکتر سعید بلوچیان در خصوص وجه تمایز هفتمین دوره کنفرانس برق گفت: هفتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک، تائید و حمایت IEEE، انجمن سیستم های فازی ایران، انجمن سیستم های هوشمند ایران و بخش صنعت را کسب کرده است.


وی با توجه به دریافت 1538 مقاله در هفتمین کنفرانس ملی برق گفت: از این تعداد ۷۱۰ مقاله از سوی هیات داوران پذیرفته شده است.


بلوچیان افزود: هیات داوران هفتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک از ۱۹۳ نفر استاد و دانشیار از واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی و دولتی تشکیل شده است.


سخنران کلیدی هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران دکتر علی وحیدیان کامیاد بود.


وی یکی از راهکارهای جدید در زمینه تشخیص، درمان و کنترل بهینه بیماری ها را استفاده از ریاضیات معرفی کرد و افزود: دانشگاه های بسیاری در زمینه ریاضیات زیستی و پزشکی مشغول به تحقیق در زمینه های سرطان، بیماری های عفونی و بیماری های قلبی عروقی هستند و این تحقیقات حداقل ۲۰ درصد علم پزشکی را ارتقا می دهد.


در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران علاوه بر شرکت کنندگان، دبیر هیات امنا و معاونان پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، تعدادی از مسئولان و روسای ادارات و نهادهای دولتی و مراکز آموزش عالی شهرستان، اصحاب خبر و رسانه و... حضور داشتند.


اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل مسجد دانشگاه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از برنامه های دیگر کنفرانس در مراسم افتتاحیه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته