دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 15:11
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران:

70درصد از طلاق‌ها خاله‌زنکی است/ قبل از انجام 30 ساعت مشاوره، درخواست طلاق بررسی نشود

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران از کانون وکلا و قوه قضاییه خواست تا خانواده‌ای حداقل ۳۰ ساعت مشاوره نگیرد، دادخواست طلاق آن بررسی نشود.
کد خبر : 33492

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیاوش شهریور در همایش منطقه‌ای نقش سلامت روانی- اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه گفت: باید خود را برای نرخ‌های بالاتر طلاق آماده کنیم زیرا با وجودی که امروز 70 درصد از زنان کشور ما شاغل نیستند با این حجم طلاق روبرو هستیم درحالی‌که اگر زنان در سال‌های آینده اشتغال بیشتری داشته باشند و آزادی‌های زنانه بیشتری کسب کنند با رشد و سونامی طلاق در کشور مواجه خواهیم شد.


به گفته وی امروزه 70 درصد آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، دگرخواهی جنسی و تکدی‌گری در حال زنانه شدن است و باید نگاه به زن در حوزه حجاب، ورزش و مشارکت اجتماعی مورد بازنگری و بازتعریف قرار گیرد.


وی افزود: اینکه می‌گویند زنان به ورزشگاه نروند به سنت و اسلام برنمی‌گردد و تنها به زوایه نگاه مسئولان کشور بستگی دارد، زیرا چطور زن می‌تواند در دنیای سنت شمشیربازی، اسب سواری و شعرخوانی را تماشا کند اما والیبال را نبیند؟


وی افزود: ما در همه زمینه به یک رنسانس فکری نیازمندیم زیرا هر چه به فکر سکوت بیشتر باشیم باید آماده طغیان بیشتر نیز باشیم و هر کس تحقیر بکارد عصیان درو می‌کند. دختران و پسرانی که امروز در آرزوی نان خشک بزرگ می‌شوند و ماشین‌های میلیاردی از کنار آنان در حال گذر است، دچار آسیب‌های روحی و روانی بسیاری می‌شوند و این فاصله‌های طبقاتی در کشور بنیان کن خواهد بود.


مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: 70 درصد از طلاق‌ها در کشور به صورت توافقی رخ می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد جوانان معنایی برای زندگی خود نیافته‌اند و درخواست طلاق به دلیل بی‌حوصلگی و بی‌معنایی زندگی تعجب‌آور است. اگر وضعیت اقتصادی و فقر عامل طلاق بود این مساله باید در روزگار سنتی بسیار بیشتر از امروز اتفاق می‌افتاد اما به نظر می‌رسد دلایل طلاق امروز امروز کمتر به دلیل فقر و مسائل اقتصادی است.


وی افزود: آمادگی داریم با بهزیستی استان تهران در حوزه اعتیاد مشارکت داشته باشیم و معتادان متجاهر را از زاویه دید مردم جمع آوری کنیم و همچنین در طرح خانواده متعالی سعی در حفظ نهاد خانواده داریم.


وی از قوه قضائیه و همینطور کانون وکلا عاجزانه خواست از انجام طلاق‌های توافقی در بین خانواده‌ها بپرهیزند و از پردرآمدترین بخش حقوقی که طلاق است، بگذرند.


به گفته وی چطور می‌توانیم در جامعه‌ای زندگی کنیم که پزشکان به صورت تخصصی برای هر یک از اعضای بدن تخصص دریافت می‌کنند و حتی تعمیرکاران خودرو نیز برای هر یک از اجزای ماشین تخصص دارند، چطور یک وکیل می‌تواند در همه حوزه‌ها وارد شود و چطور یک وکیل می‌تواند در یک هفته 5 طلاق را وکالت کند.


مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: وکلای ما از سر شوربختی به این حوزه بپردازند و کانون وکلای دادگستری، وکلا را مجبور کند تا خانواده‌ای حداقل 30 ساعت مشاوره را نگذرانده باشد دادخواست طلاق آنان بررسی نشود زیرا 70درصد از طلاق‌ها خاله‌زنکی است و از روی تدبیر و منطق صورت نمی‌گیرد و حتی بسیاری از جوانان پس از گذشت یک‌سال از طلاق پشیمان می‌شوند، بنابراین از وکلا می‌خواهیم از خیر این تجارت بگذرند زیرا نهاد خانواده نیاز به مجاهده،‌ مداخله و گفتمان و حضور نخبگان دینی و علمی و دانشگاهی دارد زیرا امروزه 30 درصد از طلاق‌ها ناشی از اختلالات جنسی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته