آحاد جامعه مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکتهای مردمی باشند
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان مصطفیسالاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان گفت: همه افراد در هر جایگاه و منصبی میتوانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکتهای مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل بازنماند.
سالاری با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی، این نهاد را تربیتکننده نسلها خواند و گفت: توجه به نیازهای آموزشی باید در کنار پرورش فکری آنان قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات بین دانشآموزان، توجه به مدارس شبانهروزی را رویکردی مهم خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای این مدارس حتی از پروژههای زیرساختی نیز اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا در این بین انسانهای خودساخته و استعدادهای قابل شکوفایی کشف میشود که آینده کشور را متحول میکند.
استاندار گیلان خاطرنشانکرد: در مسیر سوادآموزی و انسداد مبادی بیسوادی باید به سنین پایینتر و افراد بیسواد در گروه سنی جوان نگاه ویژهای داشت.
سالاری رفع تبعیض تحصیلی را نیازمند فرهنگسازی و جنبشهای مردمی دانست و افزود: همه افراد در هر جایگاه و منصبی میتوانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکتهای مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل بازنماند.
نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر روش سنجش توانمندیهای دانش آموزان برای ورود به دانشگاه برگزاری کنکور است، باید با این رویکرد همسو بود و تلاشکرد تا بسترهای عدالت اجتماعی از طریق بهبود روند آموزشی و فراهمکردن برخی امکانات کمک درسی فراهم شود.
وی بهرهگیری از توان تشکلهای مردمنهاد را ضرورتی در کاهش بیسوادی خواند و گفت: بهرهگیری از رویکرد گفتمان و جریانسازی فرهنگی با کمک مبلغاندینی، خیران، بخشداران و افراد سرشناس تأثیر بیشتری را به همراه دارد.
سالاری صرفهجویی در هزینهکرد اعتبارات، برگزاری المپیادهایورزشی در مدارس، توجه به امور فرهنگی، فراهمکردن بسترهای نشاط اجتماعی و بهرهگیری مطلوب از امکانات رفاهی و تفریحی بهجای ساخت تأسیسات جدید را مورد بحث قرار داد و خواستار توجه به اثربخشی نشستها، مصوبات و تصمیمها در حوزه آموزشی شد.
انتهای پیام/4062/
انتهای پیام/