دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 12:59
دبیر فدراسیون کاراته:

فرجی مشمول ماده 60 قانون ایثارگری می‌شود/ قوی‌تر کار می‌کنیم

دبیر فدراسیون کاراته گفت: فرجی مشمول ماده 60 قانون ایثارگری می‌شود و در این فرصت باقی‌مانده هم منتظر نامه دیوان عدالت اداری هستیم.
کد خبر : 330960
2340928.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تنها سه روز دیگر برای محمد صادق فرجی رئیس بازنشسته فدراسیون کاراته فرصت باقی ‌مانده تا با صندلی خود در فدراسیون کاراته وداع کند یا اینکه طبق تبصره و قانون در سمت خود ابقا شود. از اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی دو ماه فرصت داده شد تا از سمت خود کنار بروند. در این مدت برخی رؤسای فدراسیون‌ها از سمت خود کنار رفتند اما افرادی همچون فرجی و ضیایی رئیس فدراسیون والیبال کنار نرفتند و طبق قانون بازرسی کل کشور تا 15 آذر آخرین فرصت برای این رؤسای بازنشسته است. 


هفته گذشته در فدراسیون کاراته قرار بود جلسه بررسی عملکرد تیم ملی بانوان در رقابت‌های جهانی بررسی شود اما این جلسه از سوی فدراسیون لغو شد و خیلی از افراد لغو این جلسه را به نامعلوم بودن وضعیت ریاست فدراسیون کاراته ربط دادند. فرجی در این روزهای پایانی منتظر نامه دیوان عدالت اداری است اما گویا در کنار آن برخی نامزدهای پست ریاست فدراسیون در این روزها مشغول رایزنی هستند و در رستورا‌ن‌های لوکس تهران دیدارهایی هم با هم دارند. 


محسن آشوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص لغو جلسه بررسی عملکرد تیم ملی کاراته بانوان در رقابت‌های جهانی گفت: در کاراته بانوان یک ظرفیت نهفته وجود دارد که وظیفه ما این است با بررسی نقاط ضعف این ظرفیت را به بالندگی برسانیم. در رقابت‌های جهانی کاراته، بانوان ما نقاط ضعف و مثبت داشتند که باید این مسائل را بررسی کنیم.


وی ادامه داد: بانوان ما در کومیته تیمی در رقابت‌های جهانی عملکرد به‌نسبت خوبی داشتند و در رده‌بندی در جایگاه پنجم قرار گرفتند البته در برخی موقعیت‌های استراتژیک هم ضعیف بودند و تیم هم اشتباهاتی داشت که ما آنها را نادیده نمی‌گیریم. اعتقادمان بر این است که این مسائل را باید بررسی کنیم، در سال‌های گذشته در کاراته بانوان حمیده عباسعلی به مدال برنز و نقره جهانی رسیده بود و امسال هم ما توانستیم سارا بهمنیار ملی‌پوش جوان تیم به مدال برنز برسد. به‌طور حتم اگر بانوان ما در رقابت‌های جهانی اشتباهاتی را انجام نمی‌دادند روی سکو می‌رفتند. این تیم ظرفیت خوبی دارد و باید مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم تا در جهت توسعه کاراته بانوان تأثیرگذار باشیم.


دبیر فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌هایش به لغو جلسه بررسی عملکرد بانوان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته قرار بود این جلسه با حضور کارشناسان و اساتید کاراته بررسی شود تا نقاط ضعف و قوت بانوان را تجزیه و تحلیل کنیم، اما متأسفانه به دلیل عدم حضور برخی کارشناسان این جلسه لغو شد. تمام هدف ما این است که از تمامی نقطه‌نظرات کارشناسان استفاده کنیم تا بتوانیم برای توسعه کاراته بانوان قدم برداریم، اما برخی کارشناسان به دلیل مشکلات شخصی نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند بنابراین تصمیم بر این شد آن را به زمان دیگری موکول کنیم.


آشوری در پاسخ به اینکه تغییراتی در رأس کادر فنی کاراته بانوان صورت می‌گیرد یا خیر عنوان کرد: هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نکرده‌ایم ما از عملکرد کادر فنی گذشته رضایت داریم. ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کارنامه قابل قبولی داشته است.


وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند لغو این جلسه به خاطر بلاتکلیفی فدراسیون کاراته به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بوده است گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که اگر قرار باشد فردا من و فرجی رئیس فدراسیون از سمت خود کنار برویم امروز را قوی‌تر از روز گذشته کار می‌کنیم. مطمئن باشید این عوامل هیچ تأثیری در روند کاری ما نخواهد داشت و تا روزی که هستیم صادقانه و خالصانه کار خواهیم کرد. بنابراین من بر روی این موضوع خط بطلان می‌کشم و به هیچ عنوان لغو جلسه بانوان مربوط به قانون به‌کارگیری بازنشستگان و تعیین تکلیف فرجی نبوده‌ است.


دبیر فدراسیون کاراته در خصوص وضعیت فرجی و استفاده از ماده 60 قانون ایثارگری عنوان کرد: فرجی به دنبال این است که از این قانون استفاده کند و همچنین به دنبال نامه دیوان عدالت اداری هم است. از زمانی که او به‌عنوان رئیس در فدراسیون کاراته مشغول به کار شده است آرامشی در این فدراسیون حاکم شده است، ما در چند سال اخیر موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم و امیدوارم که او همچنان به عنوان رئیس در فدراسیون کاراته حضور داشته باشد و بتواند برنامه‌های خودش را برای حضور قدرتمند کاراته‌کاران در المپیک توکیو دنبال کند.


وی ادامه داد: البته تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد ابقای فرجی مراجع ذی‌صلاح هستند و آنها باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند به اعتقاد من این حق هر کسی است که بتواند از حداقل فرصت‌ها استفاده کنند.


آشوری در پاسخ به این سؤال که عنوان می‌شود فرجی یک بار از ماده 60 قانون ایثارگری استفاده کرده است، گفت: این مسائل از سوی افرادی مطرح می‌شود که به دنبال حواشی هستند. فرجی مشمول ماده 60 قانون ایثارگری می‌شود اما همانطور که گفتم تصمیم‌گیرنده نهایی مراجع ذی‌صلاح هستند. او در جهت ابقای خود در فدراسیون تلاش می‌کند اما خودش هم از قانون تمکین می‌کند و هر دستوری که قانون بدهد اجرا خواهد کرد.


وی درخصوص رایزنی برخی افراد برای حضور در ریاست فدراسیون کاراته عنوان کرد: در حال حاضر فرجی به عنوان رئیس فدراسیون کاراته است و تا 15 آذر مهلت دارد که تکلیفش در این فدراسیون مشخص شود. در این میان هم برخی افراد طبق حق شهروندی خود می‌توانند برای کرسی فدراسیون کاراته نامزد شوند و در فرآیند انتخابات قرار بگیرند و از این فرصت برای خدمت‌رسانی استفاده کنند، اما به نظرم بهتر است که کمی صبر کنند تا تکلیف فرجی در فدراسیون مشخص شود و بعد از آن درخصوص گزینه‌های احتمالی ریاست‌ فدراسیون رایزنی شود.


آشوری در پایان عنوان کرد: همانطور که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است آخرین فرصت نهایی به بازنشستگان تا 15 آذر است، اما من نمی‌دانم مکانیزم اداری این قانون به چه صورت است و حوزه معاونت وزارت ورزش و جوانان در این خصوص باید اعلام کند.


  انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته