دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1397 - 13:36
گلزاری:

ارتباط دانشگاه با جامعه و بدنه مردم بسیار کمرنگ شده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز گفت:صدای مردم در دانشگاه‌ها شنیده نمی‌شود، مسائل مردم مسائل دانشگاه نیست.
کد خبر : 328751

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صفحه اینستاگرام انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز بخشی از نشست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز با حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر کرد.


در این پیام که به‌صورت تفصیلی به سخنان دبیر این تشکل پرداخته آمده است: «مهران گلزاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به مسائل فرهنگی کشور اذعان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مأموریت اصلی خویش که اسلامی کردن دانشگاه‌ها بوده، ناتوان عمل کرده است. درون شورای عالی نظرات ناهماهنگ و بعضاً متناقضی وجود دارد که باگذشت سال‌ها به درک مشترکی نینجامیده است».


در ادامه این پیام با اشاره به سایر اظهارات گلزاری نوشته‌شده است: «علاوه بر آن نسبت به ادراک حداقلی از موضوع هم مشکلات مدیریتی وجود دارد و مشخص نیست اصلاً پیشرفتی داشته‌ایم یا خیر؟ در موضوع علوم انسانی اسلامی که هسته اسلامی کردن تلقی می‌شود، ما با یک تغییرات ویترینی در سرفصل‌های آموزشی مواجه هستیم. درحالی‌که ایده تحول حتی برای جامعه دانشگاهی تفهیم هم نشده و با مسخره کردن با آن برخورد می‌شود».


بر اساس این پیام گلزاری به ارتباط دانشگاه با جامعه پرداخته و اذعان کرده است: «ارتباط دانشگاه با جامعه و بدنه مردم بسیار کمرنگ شده است. صدای مردم در دانشگاه‌ها شنیده نمی‌شود، مسائل مردم مسائل دانشگاه نیست، مخصوصاً در علوم انسانی انگار در وادی دیگری غیر از زندگی مردم زیست می‌کند. این هم نیازمند کنش گری اجتماعی تشکل‌هاست هم نیازمند تحلیل اجتماعی جدی برای تغییر رویه‌ها و سیاست‌ها. البته تلاش‌های نامبارک زیادی برای این موضوع صورت گرفته است، حتی در دوره وزارت دکتر معین دانشگاه‌ها را هم به بیابان‌ها و خارج شهرها بردند تا ارتباط فیزیکی با جامعه را هم قطع کنند».


این پیام اینستاگرامی در پایان با اشاره به صحبت‌های دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز آورده است: «در مورد وزارت علوم ما چند اشکال اساسی داریم: تعداد فارغ‌التحصیلان این وزارتخانه شدیداً زیاد است و جذب بی‌حساب‌وکتاب باعث ایجاد لشکر بیکاران شده است. آموزش‌های وزارت علوم عموماً غیر مهارتی و غیرعملیاتی است. مسئولین ارشد نظام مثل رئیس‌جمهور و حتی وزیر علوم در دانشگاه‌های شهرستانی حضور نمی‌یابند، در شش سال گذشته از دولت آقای روحانی، یک‌بار هم شاهد حضور ایشان در دانشگاه‌های آذربایجان نبوده‌ایم. به تعبیر مقام معظم رهبری، سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور عدالت است. هر پدیده ضد عدالت باید مورد سؤال قرار بگیرد و این نیازمند حمایت و همگرایی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست».


انتهای پیام/4084/ 4107/ 


انتهای پیام/

برچسب ها: انجمن اسلامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته