۴۰ هزار سیمکارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به حجم شکایت مردم از دریافت پیامکهای تبلیغاتی از سرشمارههای شخصی گفت: آخرین تحلیلها نشان میدهد که بیش از ۴۰ هزار سیم کارت شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، قطع سرویس شده است.
وی با بیان اینکه برای شناسایی سیم کارتهایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده میکنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کردهایم، افزود: در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورها دادهایم سیم کارتهای شخصی ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد میشود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشترکان از سیم کارتشان تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرده و سرویس دیگری را فعال نمیکنند، گفت: برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال میشود این تخلف قابل شناسایی است و اپراتورها این شمارهها را گزارش میکنند.
فلاح جوشقانی گفت: تخلف به صفر نمیرسد و ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته نیز نوعی تخلف محسوب میشود. براین اساس در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نسبت به قطع سرویس پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام میکنیم.
وی با اشاره به اینکه در سامانه ستاره هشتصد (*۸۰۰) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شدهاند، افزود: این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شدهاند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. اما ممکن است با راهاندازی سرویس جدید، در برخی مواقع، مشترکان بهطور مجدد پیامک تبلیغی دریافت کنند که البته این موضوع مقطعی بوده و پس از به روزرسانی سیستم، باردیگر شماره آنها در لیست سیاه قرار میگیرد و پیامکی دریافت نخواهند کرد.
معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: سیستم اپراتورها در سامانه ۸۰۰ ممکن است آنلاین نباشد اما به روز میشود و درصورت درخواست مشترک، به سرعت نسبت به قطع دریافت پیامکهای تبلیغاتی اقدام میکند.
خسارت ۳۳ میلیاردی مشترکان سرویسهای ارزش افزوده پرداخت شد
رئیس رگولاتوری درباره آخرین وضعیت از کلاهبرداری پیامکهای ارزش افزوده نیز گفت: این گزارش با جزئیات کامل از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد و تخلف رخ داده به دادگاه گزارش شده است.
وی با بیان اینکه مبلغ ٣٣ میلیارد تومان از این کلاهبرداری به حساب مشترکان بازگردانده شد، افزود: این شکایت باید از طریق فرایندهای قضایی پیگیری شود. دراین زمینه وزارت ارتباطات تذکرات لازم را انجام داده و اپراتورها هم خسارات را جبران کرده و مابقی موارد باید توسط مراجع قانونی دنبال شود.
منبع: مهر
انتهای پیام/4028/
انتهای پیام/