دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی:

عزم جدی دانشگاهیان برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مجموعه دانشگاهی عزم جدی و همچنین توانمندی برای حرکت به‌سمت تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت وجود دارد.
کد خبر : 319139
636650849697003169_lg.jpg

سید محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: این سند نتیجه هفت سال تلاش خردمندان و اندیشمندان دانشگاهی بوده است که طبق فراخوان رهبر معظم انقلاب باید ظرف دو سال آینده ارتقا پیدا کند.


وی افزود: این الگو قرار است منتج به تمدن نوین اسلامی شود. بخشی از مخاطب این الگو جامعه دانشگاهی است و در این بین قطعاً اساتید انقلابی اولویت این جامعه دانشگاهی هستند.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک‌سری مبانی، آرمان‌ها، تدابیر و... را در این مدل مطرح کرده‌اند که بسیج اساتید در این زمینه به‌ویژه درخصوص مبانی دینی و جامعه‌شناسی، از طریق برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی، معرفتی، تقویت مبانی دینی، نقش اساسی ایفا می‌کند.


هاشمی با تأکید بر اینکه رویکرد حل‌المسائلی اندیشکده‌های بسیج اساتید، بخشی از این ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است ادامه داد: در این الگو اشاره‌ شده است که در سال 1444 قرار است تمدن نوین اسلامی در ایران شکل بگیرد و ایران جزء هفت کشور اول دنیا و جزء سه کشور اول منطقه در حوزه پیشرفت و عدالت باشد.


وی گفت: ماموریت‌هایی که در این الگو به آن اشاره شده است، شامل حرکت ایران به‌سمت تقویت مبانی اعتقادی و از همه مهم‌تر، ملاک‌هایی که مطرح شده، صبر، بردباری و دشمن‌شناسی است.


هاشمی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اولین نهادی است که به این فراخوان لبیک گفته و کارگروه‌های خود را در استان‌ها و سازمان مرکزی تشکیل داده است.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مجموعه دانشگاهی عزم جدی و همچنین توانمندی برای حرکت به‌سمت تحقق ایرانی اسلامی پیشرفت وجود دارد؛ اما کارگزاران نظام به‌خصوص در بخش اجرایی باید تمایل و توجه نسبت به نظرات کارشناسی نشان دهند.


وی عنوان کرد: اساتید انقلابی در بخش حل مسائل و مشکلات اقتصادی بدون اینکه کسی نظری بخواهد، بسته‌ای را برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی به‌کارگزاران دولت ارائه کرده‌اند اما هیچ توجهی نشد. حداقل انتظار این بود که برنامه‌ها را می‌شنیدند و نهایتاً به سمت اجرای آنها حرکت می‌کردند.


هاشمی در پایان گفت: قطعاً برای اجرای این فراخوان که حداکثر زمان آن هم دو سال است، عزم جدی از سوی اساتید انقلابی و بسیج اساتید وجود دارد.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته