دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 15:53
هاشمی:

اساتید و نخبگان اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از اساتید و نخبگان و نهادهای انقلابی در آموزش عالی انتظار می‌رود که اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند.
کد خبر : 362339
636860147620579488.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمود هاشمی در همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی و افق دهه پنجاه که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریز گفت: قیام 29 بهمن تبریز یکی از نقاط عطف انقلاب محسوب می‌شود و باعث شیوع سنت «چهلم‌ها» در کشور شد و قیام مردمی را از شهری به شهر دیگر سرایت داد.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تحلیلگرانی که روند انقلاب را دنبال می‌کنند، اذعان دارند 29 بهمن 56 یک نقطه آغازین مردمی برای انقلاب اسلامی در خارج از حوزه قم محسوب می‌شد و به یک معنا، نخستین الگوی مبارزاتی عرضه شد و با تداوم حماسه‌ها تا 22 بهمن 57 بود و پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.


وی گفت: در چهار دهه گذشته دشمنان داخلی و خارجی نتوانستند خللی در شتاب حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کنند و با هوشیاری مردم فهیم ایران و وجود رهبری عظیم‌الشأن استکبار نخواهد توانست، گزندی برساند.


هاشمی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری مأموریت‌های هفتگانه‌ای را برای فصل دوم انقلاب محول کرده‌اند که نخبگان و جوانان دانشگاهی بیشتر مورد خطاب هستند و ان‌شاالله بتوانیم انتظارات نائب امام زمان را برآورده کنیم.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به واسطه تحول انقلابی که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده، انتظارات رهبری معظم انقلاب از دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب خصوصاً زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی بسیار زیاد است و باید با برنامه‌ریزی مدون این مهم تحقق پیدا کند.


هاشمی گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب باید مسئولان و کارگزاران در نهادهای مختلف رفتارهای سیاسی خود را در مقابل ارزشهای دینی و انقلابی کنار بگذارند و با تمام وجود به دنبال رفع مشکلات مردم و جامعه باشند.


وی تصریح کرد: از همه اساتید و نخبگان و نهادهای انقلابی در آموزش عالی و خصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود در قبال رفتارهای غیرانقلابی مسئولان مواضع انقلابی اتخاذ کرده و اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند.


انتهای پیام/4113/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته