دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 07:48
استاندار قزوین:

30 درصد از واحدهای مسکونی قزوین اسکلت مناسب ندارند

استاندار قزوین گفت: در شهر قزوین حدود 30 درصد از واحدهای مسکونی فاقد اسکلت مناسب و عمر بالای 20 سال هستند.
کد خبر : 318119
IMG_20181015_074500_822.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر دیروز در جلسه ستاد مسکن این استان در محل استانداری قزوین با بیان اینکه لازم است بانک‌ها در اعطای وام، تسهیلگری بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: ضمانت زنجیره‌ای در حکم سند رسمی است و بانک‌ها می‌توانند مطالبات خود را وصول کنند؛ اما نباید افراد را به ثبت‌ اسناد ارجاع دهند؛ چراکه هنوز شماره پلاکی وجود ندارد و فقط هزینه اضافه از مردم اخذ می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه لازم است به بحث مقاوم‌سازی و بازآفرینی توجه بیشتری شود، تصریح کرد: در نسبت تولید و نیاز به مسکن مشکلی نداریم؛ چراکه تقریباً به همان اندازه نیاز مسکن در استان وجود دارد؛ اما مسئله اینجاست که باید به کیفیت خانه‌ها بیش از کمیت آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مسکن در قزوین مربوط به رعایت‌نکردن استانداردها و کیفیت ساخت است، بیان کرد: خانه‌ها و منازل برخی از شهرهای استان همچون سگزآباد از کیفیت لازم برای سکونت برخوردار نیست؛ چراکه 83 درصد از واحدهای مسکونی آن فاقد اسکلت هستند.

زاهدی خاطرنشان کرد: در شهر قزوین حدود 30 درصد از واحدهای مسکونی فاقد اسکلت و عمر بالای 20 سال هستند که باید به مقاوم‌سازی و بازآفرینی آنها توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه متوسط متراژ واحدهای مسکونی استان نیز از سال 85 تاکنون رو به افزایش است، عنوان کرد: شهر قزوین به ساخت واحدهایی با متراژهای بزرگ‌تر و شهرهای کوچک‌تر به ساخت واحدهای کوچک‌تر روی آورده‌اند؛ این در حالی است که قشر ثروتمند در شهر باقی‌ مانده و افرادی که قدرت خرید بالا ندارند به سایر شهرستان‌ها مهاجرت می‌کنند.

فقط 13 درصد بازسازی‌ها تحقق‌ یافته است

معاون عمرانی استانداری قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: از ۵ هزار واحدی که باید بازسازی می‌شد، فقط نزدیک به ۸۰۰ واحد بازسازی‌شده است.

علی فرخزاد افزود: نوسازی در تمام روستاها به‌طور یکسان انجام‌نشده و برخی روستاها ۹۰ درصد از تسهیلات استفاده کرده و برخی دیگر فقط 10 درصد از این تسهیلات را استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته