دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1397 - 17:51
رئیس نهاد رهبری دانشگاه شریف:

توجه به بخش‌های دانشجویی٬ استادان و کارکنان در برنامه‌های دانشگاهی لحاظ شوند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ صنعتی شریف گفت: تمام برنامه‌های دانشگاهی باید سه لایه دانشجویی٬ استادان و کارکنان را شامل شود.
کد خبر : 316883
636745200000251956_lg.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدفخرالدین طباطبایی عصر امروز در آیین معارفه‌اش به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف که در سالن جابربن حیان این دانشگاه برگزار شد؛ اظهار کرد: ۱۵ وظیفه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برعهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گذاشته که باید دانشجویان و مسئولان دانشگاه از ما این وظایف را مطالبه کنند.

وی وظایفی که در اساسنامه نهاد رهبری در دانشگاه آمده است را تشریح کرد: تبیین مسائل سیاسی٬ اجتماعی و فرهنگی از طریق برگزاری جلسات سخنرانی و مناظرات٬ انجام مسئولیت‌های روحانیت در محیط دانشگاه٬ اجرای برنامه‌های آموزشی٬ پژوهشی و تربیتی در زمینه علوم و معارف اسلامی٬ حضور فعال در میان دانشجویان و دانشگاهیان به‌منظور راهنمایی و ارشاد فکری و اخلاقی٬ هدایت تشکل‌ها و نهادهای اسلامی دانشجویی٬ مطالعه و بررسی وضع دینی٬ اعتقادی و گرایش‌های سیاسی و بررسی علل ضعف‌ها برای دستیابی به راه حل٬ بسط امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز در دانشگاه٬ همکاری با نهادهای حوزوی برای تقویت پیوند میان  حوزه و دانشگاه٬ گزینش علمی استادان معارف٬ تایید رئیس پیشنهادی گروه معارف اسلامی٬ نظارت بر رعایت موازین اسلامی و ارزش‌های اخلاقی در امور دانشگاه‌ و تشکل‌ها٬ بررسی مقررات و آیین‌نامه‌ها٬ حمایت از نیروهای متعهد و متخصص٬ اعلام نظر کتبی راجع به مطلب موازین خلاف شرع کتاب‌های درسی٬ عضویت نماینده‌ای از نهاد رهبری در شورای اداری دانشگاه‌ها از وظایفی است که برعهده نهاد رهبری گذاشته شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ صنعتی شریف عنوان کرد: تمامی برنامه‌ها با رویکرد علمی صورت می‌گیرد. در زمان مسئولیتم در نهاد رهبری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز همواره رویکرد و رویه علمی را دنبال کرده‌ایم.

طباطبایی در پایان گفت: هر برنامه باید سه لایه دانشجویی٬ استادان و کارکنان را شامل شود؛ وقتی کارمندان محبت اسلامی نداشته باشند به مشکل برمی‌خورند.

انتهای پیام/۴۰۰۷/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب