دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1397 - 14:08
رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

تحقق برنامه‌های دانشگاه بدون‌تعامل با نهاد رهبری امکان‌پذیر نیست

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: تحقق برنامه‌های دانشگاه بدون‌تعامل با نهاد رهبری امکان‌پذیر نیست.
کد خبر : 316771

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود فتوحی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در محل سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به‌دستور امام راحل (ره) در زمان آغاز انقلاب فرهنگی و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها تأسیس شد و در سال ۶۹ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و از آن زمان تاکنون این نهاد نقش ویژه‌ای در دانشگاه‌ها داشته و دارد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان دانشگاهی پیشرو و تخصصی در کشور بوده و همواره این فرصت را داشته تا از حضور روحانیت خوش‌فکر نهاد رهبری برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: متأسفیم که از حضور حجت‌الاسلام رستمی بی‌بهره خواهیم شد ولی خرسندیم که ایشان از حسن‌اعتماد مقام معظم رهبری برخوردار شده و به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب شده‌اند.

فتوحی با بیان اینکه مجموعه خانواده شریف از حضور رستمی در زمان تصدی‌شان در نهاد رهبری این دانشگاه بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: حس عمیق مسئولیت نسبت به دانشجویان و مسائل دانشگاه و صبر و مساعدت از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام رستمی است.

وی ضمن تبریک به حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شریف اظهار کرد: امیدواریم مجموعه نهاد رهبری بتواند در برنامه‌های دانشگاه ما را یاری کند٬ چراکه تحقق برنامه‌های دانشگاه بدون‌تعامل با نهاد رهبری و هماهنگی همه بخش‌های دانشگاه امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شریف در دوره‌های مختلف منشأ جوشش افکار عمیق فرهنگی بوده و همواره از کمک دانشجویان بهره جسته است.

فتوحی مهم‌ترین لازمه موفقیت را حضور دائمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه دانست و عنوان کرد:  استفاده حداکثری از دانشجویان و استادان برای پیشبرد اهداف مذهبی دانشگاه حائز اهمیت‌ است.

وی درباره نسبت نهاد رهبری با سایر بخش‌های دانشگاه گفت: نهاد رهبری جزو بخش‌های اصلی دانشگاه و مسئول آن عضو هیأت امنای دانشگاه است و ظرفیت بالایی در ایجاد ارتباط موثر دانشگاه با نهادهای مذهبی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه٬ نباید خود را دور از مسائل و مشکلات دانشگاه بداند و لازم است در کاهش مشکلات کوشش کند. در شرایط فعلی که برخی مسئولان نهادهای فرهنگی کشور از خانواده دانشگاه صنعتی شریف هستند و به ظرفیت بالای آن واقفند لازم است برنامه‌ریزی منسجمی برای برداشتن گام‌های بلند برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی طراحی شود.

فتوحی دانشجویان دانشگاه‌های شریف را جزو برترین دانشجویان کشور از نظر فضائل اخلاقی و مذهبی دانست و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه باید نقش پدری داشته باشد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «باید پی در پی فکر دینی نو عرضه کنید و مخاطبان خود را فقط دانشجویان مذهبی و متدین ندانید.»

وی اضافه کرد: مجموعه‌های مذهبی در دانشگاه شریف جزو فعال‌ترین گروه‌های دانشجویی هستند و امیدواریم با حمایت‌های نهاد رهبری این فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده و مسئول نهاد، تذکر و خیرخواهی پدرانه خود را از دانشجویان دریغ نکند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان‌اینکه اولین‌ هیأت دانشجویی کشور ۲۵ سال پیش در این دانشگاه تأسیس شده و مراسمات آن نمونه است عنوان کرد: ما با نسل جوان پرسشگر روبه‌رو هستیم زیرا نسل جوان پناهگاهی غیر از روحانیت ندارند.

فتوحی در پایان گفت: دانشجویان دانشگاه شریف جزو نخبگان‌هستند و سؤالات عمیق و جدیدی دارند که مسئولیت نهاد رهبری را دوچندان می‌کند. لذا توصیه می‌شود از سطحی‌نگری در برنامه‌های مذهبی پرهیز شود.

انتهای پیام/4060/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته