نباید کیفیت دانشگاه را با درآمد دانشجویانش سنجید
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، شاید چارچوب آموزش عالی انگلستان بحثبرانگیز باشد؛ اما این امر باعث شده است که این سیستم بتواند آنچه دانشجویان، والدین و صنعت به آن علاقه دارند را ارائه بدهد که شامل تدریس، اشتغال، پشتیبانی از دانشجو، آموزش مهارتهای مورد نیاز برای دنیای واقعی و فعالیتهای تحصیلی مشترک میشود. همچنین این چارچوب دانشگاهها را براساس آنچه دانشجویان میگویند، ارزیابی میکند.
پیشنهاد اخیر دولت انگلستان میتواند این پیشرفت را متوقف کند. اداره دانشجویان پیشنهاد داده است که از اطلاعات نتایج آموزش طولی یا بهاختصار لئو بهعنوان معیار اصلی شاخصها برای چارچوب آموزش عالی استفاده شود. این رویکرد نگرانکننده است؛ زیرا نتایج آموزش طولی مجموعهای از آمار و ارقام است که درآمد دریافتی فارغالتحصیلان را با توجه به رشته تحصیلی آنها و دانشگاهی که در آن درس خواندهاند، میسنجد و مقایسه دانشگاهها بر اساس این آمار و اطلاعات کار عادلانهای نیست. این دادهها ناقص و تجربی هستند، بنابراین نمیتوان از آن برای ارزیابی بیطرفانه آموزش عالی استفاده کرد.
درآمد فارغالتحصیلان نمیتواند بازتاب دقیقی از کیفیت آموزشی یک دانشگاه ارائه بدهد. همچنین درآمد یک فارغالتحصیل ارزشافزودهای به مدرک تحصیلی وی محسوب نمیشود. این اطلاعات بازتابی از رابطه میان بازار کار منطقهای، نوع اشتغال و پیشزمینه اجتماعی اقتصادی دانشجو ارائه میدهد.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/