دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 07:58
در گفتگو با آنا عنوان شد:

اشتغالزایی و تولید کالای ایرانی در کارگاه دوخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

مدیر اجرایی کارگاه خیاطی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اشتغالزایی و تولید کالای باکیفیت ایرانی را از اهداف راه‌اندازی کارگاه دوخت و خیاطی این دانشگاه دانست.
کد خبر : 314210
photo_2018-10-07_14-17-16.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، فروغ چلبی مدیر اجرایی کارگاه خیاطی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از راه‌اندازی کارگاه طراحی و دوخت در این واحد دانشگاهی خبر داد و از جزئیات و برنامه‌های این کارگاه سخن گفت.


گفتگوی کامل آنا با این مدرس کارگاه خیاطی و دوخت در ادامه می‌آید:


اهداف راه‌اندازی این طرح چه بوده است؟


اشتغالزایی و ایجاد فضای کسب و کار و مهارت‌آموزی دانشجویان، مهم‌ترین هدف این طرح است. طرح  ابتدایی این کارگاه از اسفند سال گذشته و با حضور دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته طراحی دوخت در مقطع کاردانی و کارشناسی که دوره‌های کارورزی خود را در این کارگاه‌ها گذرانده بودند، آغاز شد و در مراحل بعد دانشجویان سایر رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این طرح کمک کردند.


چه میزان اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص یافته و آیا از محل اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی هم هزینه شده است؟ 


اعتبار مواد اولیه دستگاه‌های برش و چرخ خیاطی همراه با مواد مصرفی در مجموع حدود 150 میلیون تومان بوده که البته برای توسعه کارگاه نزدیک به 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است و همه اعتبارات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تأمین شده است.


آیا در اجرای این طرح با مشکلات و موانعی مواجه بوده‌اید؟


ابتدا دشواری‌هایی برای راه‌اندازی کارگاه و آغاز کار با دانشجویان نوآموز وجود داشت که به‌تدریج  و هرچه جلوتر رفتیم، این سختی‌ها حل و با پشتوانه و حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی اراک راه هموارتر و انجام کارها آسان‌تر شد.


اکنون سفارش خاصی برای طراحی دارید؟


بیش‌ترین سفارش‌ها، ویژه لباس فرم دانش‌آموزان سما است که باید پیش از آغاز سال تحصیلی تحویل شود؛ بنابراین بیشتر حجم کار در تابستان است و کارگاه در بیشتر فصول سال، سفارش دوخت دارد.


آیا در طراحی لباس‌ها از مدل و الگوی خاصی استفاده می‌کنید؟


شعار این کارگاه تولید و استفاده از کالای ایرانی و بهبود و ارتقای کیفی لباس است؛ بنابراین طراحی‌ها مطابق لباس فرم دانش‌آموزان است و فقط در انتخاب رنگ و نوع پارچه‌ها، پیشنهادهایی ارائه می‌دهیم.


چه برنامه‌ای برای توسعه فعالیت کارگاه و ارائه این طرح در کشور دارید؟


با تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌بینی می‌کنیم به قطب تولید پوشاک و لباس فرم دانش‌آموزان سما با تولید 100 هزار دست لباس و اشتغالزایی 50 نفر  تبدیل شویم و برند معتبری را ایجاد کنیم.


انتهای پیام/4062/4065/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته