دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 12:23
رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

اصلی‌ترین مسئولیت ما انقلابی ماندن است/ کناره‌گیری کردم تا مجموعه نهاد بالنده‌تر شود

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین مسئولیت ما انقلابی ماندن و عمل کردن به این انقلاب است، گفت: هویت ما به انقلابی بودن و وفادار ماندن و ایستادگی پای این انقلاب وابسته است.
کد خبر : 310473

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان صبح امروز در مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر از این مسئولیت کناره‌گیری کردم، نه برای خستگی بود چراکه خدمت در نظام اسلامی خستگی ندارد و نه برای پیشنهاد پست و مقام بالاتر بود چراکه خدمت در دانشگاه بهترین خدمت به شمار می‌رود و نه برای این بود که نسبت به آینده ناامید هستم چراکه معتقدم آینده نظام بسیار امیدبخش‌تر از گذشته است.


وی ادامه داد: تنها دلیل کناره‌گیری اعتقاد شخصی خودم بود که مدت‌زمان خدمت در این سمت را بین 8 تا 10 سال می‌دیدم و هر مقدار ابتکار و خلاقیت می‌تواند در این مدت ظهور و بروز پیدا کند؛ لذا باید جای خود را به افراد تازه‌نفس و جوان بدهم چراکه محیط دانشگاه بیش از هر جایی به نیروی جوان نیاز دارد.


رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: من برای کناره‌گیری پیش‌قدم شدم که مجموعه نهاد بالنده‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و خدا را شاکرم که رهبر معظم انقلاب شخصیت حوزوی و دانشگاهی را جایگزین من انتخاب کردند و این انتخاب را هم به حجت‌الاسلام رستمی و هم به مجموعه آموزش عالی کشور تبریک می‌گویم.


محمدیان درباره حجت‌الاسلام رستمی توضیح داد: ایشان یکی از شایسته‌ترین افراد برای این مسئولیت بودند چراکه با محیط دانشگاه آشنا هستند و از اخلاق و صمیمیت بالایی با قشر دانشجو برخوردار هستند و در مسئولیت‌هایی که در گذشته نیز بر عهده ایشان گذاشته شده بود مدیریت خوبی داشتند. همچنین نگاه راهبردی به مسائل فرهنگی کشور دارند.


وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی ما در مباحث فرهنگی به نگاه راهبردی در مسائل مربوط می‌شود، گفت: در تشخیص اولویت‌های فرهنگی مشکل داریم و اگر به درستی اولویت‌های فرهنگی را تشخیص دهیم ابزارهای فرهنگی فراوان است. مهم‌ترین رویکردی که ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام دادیم تقویت نگاه راهبردی به مسائل فرهنگی و دانشگاهی بود و تلاش کردیم این نگاه را در دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها تقویت کنیم چراکه دانشگاه‌ها پیچیده‌ترین محیط فرهنگی کشور به شمار می‌آیند که امیدواریم بیش از این بتوانیم این نگاه را در میان جامعه دانشگاهی تقویت کنیم.


رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد:‌ همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته‌ایم و ما بدون استثنا مدیون انقلابیم و هیچ طلبی از انقلاب نداریم؛ بلکه همه بدهکار آن هستیم و اگر عزت و افتخاری داریم همه به دلیل پرچم انقلابی است که به‌وسیله امام (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب به اهتزاز در آمده است.


محمدیان با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین مسئولیت ما انقلابی ماندن و عمل کردن به این انقلاب است، گفت: هویت ما به انقلابی بودن و وفادار ماندن و پای این انقلاب ایستادن است و اگر ارزشی داریم به این هویت وابسته است. باید برای این انقلاب هزینه کنیم و خودمان را فدای آن کنیم. این مهم‌ترین وظیفه ما به‌خصوص روحانیت است.


وی ادامه داد:‌ اگر این روحیه انقلابی را از ما بگیرند یا این روحیه خدشه‌دار شود ما حتی در زمینه تولید علم و پیشرفت و تمدن و هر آنچه نیاز کشور است درمانده می‌شویم. ایستادگی، مقاومت و پایداری در راه انقلاب تنها نسخه نجات‌بخش و اعتلا بخش کشور است و مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های ما را شامل می‌شود.


رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: با این رویکرد جریان انقلابی با وجود همه مشکلات و فراز و نشیب‌ها در گردنه‌های صعب‌العبور که پیش‌رو دارد می‌تواند با سعادت و خوشبختی عبور کند


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته