دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 13:00
بررسی« شبکه‌های اجتماعی، ضعف‌ها و قوت‌ها » در واحد رشت

یونسی: شناخت حدود شبکه‌های اجتماعی و فهم نقاط قوت و ضعف آن ضروری است

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تاکید کرد: شناخت حدود و ثغور شبکه‌های اجتماعی و فهم نقاط قوت و ضعف آن شبکه‌ها از ضروریات حتمی و قطعی است.
کد خبر : 30972

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر محمد تقی یونسی رستمی در میزگرد «شبکه‌های اجتماعی، ضعف و قوت‌ها» که با حضور جمعی از دانشجویان علاقه‌مند به مباحث علمی، به همت دفتر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، گفت: انسان موجودی اجتماعی است که ناگزیر به برقراری ارتباط با دیگران است. در عصر پست مدرنیسم و پسامدرن، نوع تعامل انسانها با یکدیگر و روابط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی‌شان به نحو چشمگیری تغییر یافته است.


وی ادامه داد: ظهور و بروز کهکشان ارتباطی، طرح مباحثی چون دهکده جهانی، جهانی شدن، ورود به اینترنت، موبایل و عملا از بین رفتن مرزهای رسمی بین کشورها از جمله دلایل ایجاد این تغییرات است.


معاون دانشجویی واحد رشت، افزود: در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز شبکه‌های اجتماعی افقی به تدریج جایگزین شبکه‌های عمودی شده‌اند و روشنفکران منشأ اثر می‌شوند، در همین راستا، طبقه متوسط شهری، الگو و مرجع بسیاری از افراد می‌شود، بدین‌سان نوع و نحوه تعامل مردم با حکومت، از طریق واسطه‌هایی تنظیم و تبلیغ می‌شود که رویکرد غیردولتی دارند و این حلقه‌های ارتباطی شاید وابستگی حداقلی را به نظام‌های اداری و سیاسی دارند، از این جهت شناخت حدود و ثغور شبکه‌های اجتماعی و فهم نقاط قوت و ضعف آن شبکه‌ها از ضروریات حتمی و قطعی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رشت، سخنران این میزگرد هم به تشریح انقلاب فراصنعتی پرداخت و گفت: اولین اتفاق در انقلاب فراصنعتی، بحث دیجیتال بود که بعد از دومین انقلاب در اینترنت، شبکه های اجتماعی شکل‌گرفت و در سومین انقلاب که انقلاب کارآفرینی بود، سیر تحولی شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد.


علی وارسته با ارائه آمار استفاده کنندگان از شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی در هر 60 ثانیه در فضای مجازی، حدود 20 میلیون جستجو در موتور جستجوگر گوگل و 2400 پست در فیس بوک و نزدیک به 29 رسانه اجتماعی مانند وبلاگ در دنیا شناخته شده‌اند که بر اساس این آمار جهانی در سال 2010 اتفاق افتاد، بیانگر افت مخاطبان تلویزیونی در جامعه است.


وارسته، ادامه داد: در ایران حدود 4 میلیون کاربر به شبکه‌های مجازی مانند فیس‌بوک متصل بوده که بخش اعظم این افراد دارای مدارج علمی و تحصیلات دانشگاهی هستند که در این میان شبکه‌های موبایلی توانسته‌اند تأثیر بسزایی را در گسترش شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.


در حاشیه این جلسه، دکتر نغمه دلیلی منصور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهار کرد: با توجه به استقبال چشمگیر جوانان امروز از شبکه‌های اجتماعی و تأثیر شگرف این شبکه‌ها بر زندگی خصوصی و اجتماعی و خانوادگی، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر آن شد که میزگردی با عنوان « شبکه های اجتماعی، ضعف ها و قوت ها» برگزار کند و در مورد معایب و مضرات آن با دانشجویان بحث و تبادل نظر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته