دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 12:57
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر:

نخستین محموله وارفارین وارداتی سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از ورود نخستین محموله وارداتی وارفارین به کشور در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر : 309677

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی فرجی، در نشست خبری ظهر امروز با خبرنگاران با اشاره به اینکه ردیف بودجه خاصی برای ما در نظر گرفنه نشده است، گفت: هیچ بودجه‌ای از هلال‌احمر دریافت نمی‌کنیم و حتی به عنوان یک بازوی اقتصادی باید به جمعیت هلال احمر کمک کنیم.


وی افزود: ما مسئول تامین داروی کشور نیستیم و حتی قیمت‌گذاری در زمینه دارو نیز با سازمان تدارکات پزشکی نیست و فقط یکی از بزرگترین داروخانه‌های کشور تحت پوشش جمعیت هلال‌احمر است که داروهای موجود در این داروخانه نیز از مبادی قانونی و مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین می‌شود.


فرجی از واردات نخستین محموله وارفارین به کشور در روز سه‌شبه خبر داد و گفت: بنابر اعلام و درخواست وزارت بهداشت، مجوز واردات این دارو به هلال‌احمر واگذار شد و این دارو برای بیماران قلبی و کسانی که جراحی داشتند، مورد استفاده است.


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به محور فعالیتهای این سازمان گفت: این سازمان قدمت ۶۰ ساله دارد و علاوه بر ارائه خدمات دارویی به عنوان یک واحد درآمدزا برای جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کند، تا بتوانند در راستای هزینه‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه مورد استفاده قرار دهند، بنابراین مجموعه تدارکات پزشکی بازوی اقتصادی هلال‌احمر است.


فرجی ادامه داد: این مجموعه چند واحد تولیدی داروسازی و تجهیزات مصرفی کشور را دارد، هم‌اکنون تولید صافی‌های دیالیز در این شرکت صورت می‌گیرد که یکی از ملزومات دیالیز بیماران است.


وی یادآور شد: ۹۸ درصد داروها تولید داخلی است اما ۴۵ درصد برای واردات داروهای خاص خارجی هزینه می‌شود.


این مقام مسئول در شرکت تدارکات پزشکی با اشاره به فعالیت شرکت سها کیش گفت: این شرکت واردکننده دارو است، که با موافقت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مسئولیت واردات داروهای خاص را برعهده دارد.


مدیرعامل شرکت تدارکات پزشکی با اشاره به تولید ست دیالیز و مایع دیالیز در این شرکت بیان کرد: انواع سرنگ نیز در این مجموعه تولید می‌شود و به زودی تولید آنژیوکت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین تولید سرنگ انسولین و انواع سرسوزن هم به‌زودی خواهیم داشت.


فرجی ادامه داد: در سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر شرکت پخش سها هلال نیز فعالیت می‌کند که مسئولیت توزیع دارو در سطح کشور را برعهده دارد. همچنین شرکت سها جیسا نیز به تولید داروها و اسانس‌های گیاهی می‌پردازد.


به گفته فرجی، جمعیت هلال‌احمر در چهار داروخانه تحت پوشش این مجموعه به تأمین داروهای مورد نیاز مردم می‌پردازد که البته تأمین داروها براساس سیاست‌های غذا و دارو و از مبادی قانونی صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

برچسب ها: هلالاحمر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته