دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1397 - 16:08
با حضور مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش؛

نخستین هنرستان دانشگاه آزاد اسلامی در آمل افتتاح شد

نخستین هنرستان دانشگاه آزاد اسلامی در آمل با حضور مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.
کد خبر : 309383

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آمل، سیدمحسن حسینی مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت و آموزش و پرورش در آیین افتتاح هنرستان سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: «امروز با هدایت و مدیریت دکتر لاریجانی و مسئولان این دانشگاه، نخستین هنرستان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در آمل راه‌اندازی شد که اقدام بسیار بزرگی است.»


حسینی گفت: «اقتصاد مقاومتی اگر بخواهد اجرایی شود، نیاز به نیروی ماهر و کارآزموده دارد که این نیروها در هنرستان‌ها و در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر آموزش می‌بینند.»


وی با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی، سقف آموزش‌های هنرستانی تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 50 درصد برسد، ادامه داد: «50 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند که البته این عدد باید همراه با کیفیت مناسب آموزش باشد و دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما چنین ظرفیتی را دارد.»



مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت و آموزش و پرورش با بیان اینکه از دو سال گذشته تغییراتی در دروس دوره دوم متوسطه بویژه در حوزه فنی و حرفه‌ای ایجاد شده، تصریح کرد: «نگاه ما به آموزش‌­های هنرستانی بر اساس بازار کار است تا دانش‌آموزان رشته‌هایی را انتخاب کنند که پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند مشاغل موجود در جامعه را تکمیل کنند.»


حسینی اظهار کرد: «رشته‌هایی در شاخه فنی و حرفه‌ای مانند مگاترونیک، تولید برنامه‌های تلویزیونی، حمل و نقل، فتوگرونیک، معماری داخلی و گردشگری در استان مازندران بسیار مورد نیاز است.»


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قانون اساسی این حوزه محسوب می‌شود و سیاست آموزش و پرورش اجرایی‌کردن راهکارهای مختلف این سند است، افزود: «از راهکارهای این سند مشارکت‌پذیری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌­های دیگر است.»


مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت و آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی هنرستان در این مجموعه دانشگاهی، همراهی آموزش با تولید است، تأکید کرد: «دانش‌آموز هنرستانی همان‌گونه که آموزش می‌­بیند، باید فعالیت تولیدی انجام دهد، محصول تولید کند، به فروش برساند و کسب درآمد کند و هنرستان موظف است درآمد را به خود دانش‌آموز برساند؛ به عبارت دیگر چرخه آموزش، تولید، فروش و کسب و کار را در هنرستان‌ها باید پیاده کرد.»


انتهای پیام/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته