دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 12:20
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تفاوت قدرت نظامی ایران با سایر کشورها در حوزه تجهیزات است/ جت‌های جنگی را خودمان می‌سازیم

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاوت قدرت نظامی ایران با سایر کشورها در حوزه تجهیزات است. از صفر تا صد جت‌های جنگی را خودمان می‌سازیم و حتی به اندازه ذره‌ای کم هم نیازمند خارج نیستیم.
کد خبر : 307281

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیرسرتیپ محمدحسین دادرس صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: از صفر تا صد جت‌های جنگی را خودمان می‌سازیم و حتی به اندازه ذره‌ای کم هم نیازمند خارج نیستیم.


وی افزود: جنگنده کوثر با مشابه‌های خارجی‌اش قابل قیاس نیست و به مراتب به روز شده و توانمندتر از آن‌ها است. همچنین این وسیله مبنایی برای حرکت رو به جلو در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات هوایی است.


جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: آمریکا هزاران کودک را از پدر و مادرشان جدا کرده در حالی‌ که اگر کشور دیگری این عمل را انجام می‌داد شدیدترین برخورد را با آن‌ها انجام می‌دادند. به‌ عنوان مثال اگر یک نفری که با اتوبوس چند نفر از کارکنان نیروی انتظامی را به شهادت رسانده مجازات کنیم، نقض حقوق‌بشر محسوب می‌شود اما جنایت‌های آمریکا و آل سعود در یمن، عراق، سوریه و بمباران یک بیمارستان در افغانستان، اقدامی ضدبشری نیست.


جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام قانونی و رهبری در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و با قدرتی که دارد از حقوق خود دفاع می‌کند و انقلاب اسلامی امروز توانسته تسلط آمریکا و استکبار جهانی را در هم بشکند و به همین دلیل با انقلاب اسلامی دشمنی می‌کنند. چیزی که دشمن در حوزه نظامی به‌خوبی متوجه می‌شود، قدرت نظامی است و دشمن زبان قدرت را به‌خوبی می‌فهمد.


دادرس ادامه داد: تفاوت قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها در حوزه تجهیزات است که تجهیزات مورد نیاز کشور را خودمان تولید می‌کنیم و نمونه‌ آن تولید جنگنده بومی کوثر بوده و این اقدام تاکنون در جهان اسلام رخ نداده و بی‌سابقه است. برخی کشورهای منطقه جنگنده‌هایی خریداری می‌کنند که اگر بخواهند از آن‌ها برخلاف اهداف استکبار استفاده کنند از طرف کشور سازنده از کار خواهد افتاد.


جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد و مبارزه با دزدان دریایی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش با حضور در دریا، امنیت تجارت جهانی را تأمین کرده است و کشورهای بسیاری از ما تشکر کرده‌اند؛ لذا امنیت منطقه را هم با همکاری کشورهای منطقه می‌توان تأمین کرد و نیازی به حضور بیگانگان نیست.


انتهای پیام/4071



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته