دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عشق در نگاه اول واقعی است

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که انسان برای پردازش زیبایی تنها به یک ثانیه زمان نیاز دارد.
کد خبر : 306515

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیلی‌میل، دانشمندان کشف کرده‌اند که انسان می‌تواند زیبایی را در کمتر یک ثانیه پردازش کند.


روان‎شناسان برای مدت زیادی به دنبال راهی بودند تا زیبایی را اندازه‌گیری کنند. تقریبا هر فیلسوفی که به موضوع زیبایی پرداخته است به این نتیجه رسیده که زیبایی در چشم فرد بیننده است یا به عبارت دیگر علف باید به دهن بزی شیرین بیاید.


اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زیبا نامیدن یک فرد یا یک چیز فرآیند بسیار ساده‌ای دارد. روان‌شناسان دانشگاه نیویورک به این نتیجه رسیده‌اند که فرد برای پردازش زیبایی به یک ثانیه زمان لازم دارد. در واقع تنها یک ثانیه زمان می‌برد تا شخصی یا چیزی برای ما زیبا به نظر برسد.


البته زیبایی هنوز قابل اندازه‌گیری نیست. همانطور که پیش از این نیز گمان می‌شد وقتی فردی یک شخص یا چیز دیگری را زیبا می‌داند، جریانی از شادی را احساس می‌کند.


دانشمندان در این مطالعه سعی کردند تا درک بهتری از نحوه اندازه‌گیری زیبایی به دست آورند تا دریابند زیبایی چه تأثیری بر زندگی روزمره ما دارد.


به گفته دانشمندان، زیبایی موضوع معروفی است و انتظار می‌رود با قوانین علمی قابل‌ توضیح باشد اما برخی از ویژگی‌های اصلی آن از قوانین ساده‌ای پیروی می‌کنند. برای هزاران سال گمان می‌شد که زیبایی نوعی لذت خاص است اما تجزیه و تحلیل‌های اخیر نشان داد که زیبایی در واقع با شادی شدید و آنی همراه است.


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

برچسب ها: زیبایی عشق مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته