دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 19:50
در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی؛

ساختار و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی تصویب شد/ تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی ساختار، اهداف و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی را مصوب کرد.
کد خبر : 304929

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این جلسه که امروز به ریاست حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی برگزار شد؛ اعضای جلسه ساختار، اهداف و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور برای مقابله با هرگونه جنگ‌ روانی و التهاب‌آفرینی در بازار و اقتصاد کشور را تصویب کرد.


در جلسه گذشته این شورا، سیاست‌های کلان و اختیارات این ستاد تصویب شده بود.


شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در راستای تنظیم بازار و نظارت مؤثر بر قیمت و نحوه عرضه کالاها و خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اقدامات زیر مکلف کرد:


- تقویت و تجهیز ستاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان


- اطلاع‌رسانی گسترده قیمت کالاها و مقررات عرضه در فروشگاه‌ها با استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی فراگیر برای دسترسی برخط مردم و سازماندهی استفاده از نظارت مردمی


- بهره‌گیری از شبکه نظارتی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی


- تقویت و حمایت از انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سطح ملی و استانی


بر اساس مصوبه دیگر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مقرر شد تا کلیه عرضه‌کنندگان کالاهائی که ضرورت اطلاع‌رسانی آن‌ها توسط وزارت صمت اعلام می‌شود، اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان، موظفند طبق مقررات این وزارت، نسبت به تطبیق قیمت با ضوابط قیمت‌گذاری مصوب «هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها» و ثبت آن به صورت خوداظهاری در سامانه فراگیر الکترونیکی اقدام نمایند و قیمت را به صورت برچسب و قابل نظارت، بر کالاها نصب کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب