دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 07:44
رئیس دفتر جریان حکمت‌ملی عراق در تهران:

بازشماری آرا لذت پیروزی شیعیان را در انتخابات عراق کم کرد

رئیس دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران گفت: با آغاز تظاهرات در عراق رایزنی‌ با همه جریان‌های سیاسی افت کرد تا اینکه مرجعیت عالی شیعیان عراق در نجف اشرف به‌وسیله امام جمعه کربلا موضوع تسریع تشکیل دولت را مطرح کردند.
کد خبر : 301555

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید ضرغام حسینی در حاشیه ضیافت دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران به مناسبت روز خبرنگار گفت: «یک سال پیش جریان حکمت‌ملی عراق و جدایی عمار‌حکیم از مجلس ملی عراق رخ داد این موضوع یک هدف درونی داشت و آن بازنگری در وضع مجلس‌ملی عراق بود که البته در بازنگری با مشکل مواجه شدند و نتوانستند کار را ادامه دهند و سپس جریان حکمت‌ملی تأسیس شد.»


وی افزود: «هدف اصلی از تشکیل این جریان اعتدال، جوان‌گرایی، نخبه‌گرایی و اهمیت دادن به نقش بانوان است. وزارت برنامه‌ریزی عراق در آماری اعلام کرده بود بالای 60 درصد مردم عراق بیش از 30 سال سن دارند و نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.»


سید ضرغام حسینی تصریح کرد: «عمار حکیم با مطالعه‌ بر روی جامعه عراق این حزب را با حفظ همان رویکرد و مبانی گذشته ولی با روش جدیدی که با جامعه عراق سازگاری داشته باشد، تشکیل داد.»


رئیس دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران درباره نتیجه انتخابات عراق گفت: «نتیجه انتخابات بیانگر دقت، زمان‌بندی و زمان‌سنجی حکیم بر روی تشکیلات حزب بود. جریان حکمت‌ملی تقریباً 20 کرسی را بدون هیچ ائتلافی تشکیل داد و این نشان از مقبولیت بالای این جریان 9 ماهه دارد.»


سید ضرغام حسینی درباره عملکرد دفتر جریان حکمت‌ملی عراق در ایران گفت: «دفتر جریان حکمت‌ملی با رویکرد جدیدی آغاز به کار کرد و آن اولویت دادن به حوزه رسانه است. در این مدت کوتاه روابط خوبی با خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها داشتیم و این روند ادامه خواهد داشت. ما در تلاشیم تا اطلاع دقیقی از داخل عراق به رسانه‌ها بدهیم.»


وی درباره آخرین تحولات عراق تصریح کرد: «بعد از انتخابات جریان بازشماری آرا لذت پیروزی شیعیان را کم کرد گرچه در این فرآیند تغییری در تعداد کرسی جریان‌ها دیده نشد. در هنگام بازشماری رایزنی‌های خوب حکیم با همه جریان‌های سیاسی ادامه داشت و درباره تشکیل دولت گفتگوهایی انجام شد. با آغاز تظاهرات در عراق رایزنی‌ها افت کرد تا اینکه جمعه دو هفته گذشته مرجعیت عالی شیعیان عراق در نجف‌اشرف به‌وسیله امام جمعه کربلا موضوع تسریع تشکیل دولت را مطرح و در واقع درخواست خود را برای سرعت دادن به روند تشکیل دولت بیان کردند.»


رئیس دفتر جریان حکمت‌ملی عراق در تهران گفت: «با روشی که شکل گرفت می‌توان یک دولت قوی تشکل داد و شاهد به قدرت رسیدن یک نخست‌وزیر قاطع بود. کار مخالفان داخلی در مجلس بیشتر در حوزه گرفتن اشکالات و چکش‌کاری معادلات است. بعد از سخنرانی مرجعیت عالی شیعیان عراق موضوع گفتگوها و گمانه‌زنی‌ها درباره شخصیتی که قرار است نخست‌وزیر شود و همچنین تشکیل دولت مطرح شد و عمار حکیم موضوع اغلبیت ملی را با شروط ملی بیان کرد.»


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته