دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس بازار سرمایه به آنا خبر داد:

تأثیر 50 تا 300 درصدی ارز بر سودآوری شرکت‌ها/پیش‌بینی آینده بازار

یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی عوامل رکوردشکنی تاریخی بازار سهام، گفت: افزایش نرخ ارز بین 50 تا 300 درصد بر افزایش ای‌پی‌اس شرکت‌های ارزآور به تناسب گردش مالی اثرگذار است.
کد خبر : 300433

ابوالفضل داوودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری آنا با اشاره به علت رشد تاریخی شاخص بورس تهران در روزهای گذشته، اظهار کرد: رشد شاخص بورس به طور عمده به نوسان نرخ ارز باز ‌می‌گردد.


وی افزود: دولت در مقطعی که نرخ دلار زیر 10 هزار تومان ارزش‌گذاری‌ شده بود، اصرار داشت ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی و صنایع معدنی از طریق سامانه نیما عرضه شود اما این عرضه بعد از رد شدن نرخ دلار از مرز 10 هزار تومان انجام شد؛ بنابراین زمزمه‌هایی از عرضه ارز در بازار ثانویه با نرخ حدود 6 الی 9 هزار تومان شنیده می‌شود که این امر می‌تواند در سود شرکت‌ها اثرگذار باشد.


این کارشناس ارشد بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: EPS شرکت‌هایی که درآمدشان با دلار است از 50 تا 300 درصد می‌تواند افزایش سود داشته باشد.


داوود‌آبادی گفت: پیش‌بینی از آینده بازار تا پایان هفته مثبت و روبه رشد است اما روند صعودی قیمت سهام نمادهایی که سود 50 درصدی از محل تعدیل نرخ ارز عایدشان می‌شود، متوقف خواهد شد اما شرکت‌هایی که بالای 50 درصد تغییر در سودآوری‌شان دارند، همچنان روند رو به رشد خواهند داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس سود سهام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته