دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 11:35
مربی تیم ملی بوکس:

هدف ملی‌پوشان بوکس کسب مدال در جاکارتاست

مربی تیم ملی بوکس گفت: مهم‌ترین حسن بوکسورهای اعزامی میل‌شان به کسب مدال است و هدفی جز این ندارند.
کد خبر : 300361

علی مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص آمادگی ملی‌پوشان بوکس اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: بعد از آنکه رقابت‌های قهرمانی کشور به پایان رسید، در هفت ماه گذشته هشت دوره اردو برگزار کرده‌ایم تا از میان 40 نفری که به مرحله اول اردوها دعوت شدند، سه نفر توانستند جواز حضور در بازی‌های آسیایی را به دست آورند.


وی ادامه داد: لازم به ذکر است که امید احمدی‌صفا در وزن 49-، سجاد کاظم‌زاده در وزن 69- و سیدشاهین موسوی در وزن 75- کیلوگرم در حالی مجوز حضور در رقابت‌های آسیایی را کسب کردند که تیم ما در 4 تورنمنت بلغارستان، قزاقستان، مغولستان و تایلند شرکت کرد و در تمامی این مسابقه‌ها این سه نفر موفق به کسب مدال شدند.


مربی تیم ملی بوکس در مورد احتمال مدال‌آوری کاروان سه نفره بوکس در جاکارتا اظهار کرد: ما برای بازی‌های آسیایی زمان کمی داشتیم و سال گذشته رئیس فدراسیون تغییر کرد و 6 ماه سرپرست داشتیم. با آمدن آقای ثوری به عنوان رئیس فدراسیون اردوها منظم شدند و در آکادمی ملی المپیک تمرینات‌مان را دنبال کردیم. میانگین سنی تیم ما زیر 22 سال شده و مهم‌ترین حسن نفرات اعزامی میل‌شان به کسب مدال است و هدفی جز این ندارند.


وی خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان بوکس ایران به غیر از ازبکستان که در تورنمنت‌های اخیر با تیم اصلی‌اش حاضر نشده بود با بوکسورهای کره‌جنوبی، ژاپن، چین، قزاقستان، مغولستان، هندوستان و تایلند که از کشورهای صاحب سبک قاره آسیا هستند، مبارزه کرده‌اند و مهم این است که در روز مسابقه در شرایط ایده‌آلی باشند تا دست خالی از رینگ خارج نشوند.


مظاهری در مورد اینکه علت استرس بالای ملی‌پوشان بوکس در بازی‌های آسیایی چیست، تاکید کرد: من به عنوان سرباز تیم ملی سه دوره در بازی‌های آسیایی حضور داشتم. اهمیت این رقابت‌ها بسیار بالاست و چون مدال‌ها در جایگاه رده‌بندی کاروان کشورها تاثیر زیادی دارد، ورزشکاران تمامی تیم‌ها با تمام قوا به میدان می‌آیند و با ارزش بودن مدال‌ها باعث استرس کاذب شرکت‌کنندگان می‌شود. فشار رسیدن به مدال بار سنگینی روی دوش ورزشکاران می‌گذارد و باید علاوه بر آمادگی بدنی عالی از لحاظ روحی و روانی هم در وضعیت ایده‌آلی قرار بگیرند.


وی بیان کرد: المپیک آسیایی فرقی با تورنمنت‌‌های دیگر ندارد ولی چون ورزشکاران رزمی معمولا منبع درآمد دیگری ندارند، کسب مدال در آسیا از لحاظ مالی هم کاملا به سود آنهاست و نگاه اقتصادی‌‌شان به مسابقات کار را برای آنها دشوار می‌کند. بچه‌ها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا به مدال برسند و اگر بتوانند تمرکزشان را حفظ کنند، شانس مدال‌گرفتن آنها بسیار بالا می‌رود.


مربی تیم ملی بوکس در مورد اینکه کیفیت اردوهای تیم ملی در هفت ماه گذشته رضایت‌بخش بوده است یا خیر، تصریح کرد: تیم ما در جایی حضور دارد که تیم‌‌های ملی کاراته، ووشو و تکواندو در آن حضور دارند و بهترین حمایت‌ها را داشته است.


وی با اشاره به عدم برنامه‌ریزی در گذشته گفت: متاسفانه در گذشته هدف نتیجه‌گرایی بوده است در حالی که ما موفق شدیم پوست‌اندازی خوبی در بوکس داشته باشیم و الان در اوزان مختلف علاوه بر آنکه نفرات اولی را داریم، نفرات دوم هم پشت‌سر آنها قرار دارند که می‌توانند جایگزین‌های خوبی باشند و پس از بازی‌های آسیایی هم در رقابت‌های متعددی شرکت خواهیم کرد تا بوکسورهای ایرانی محک لازم را بخورند و بتوانیم با تیمی شایسته در المپیک 2020 توکیو شرکت کنیم.


مظاهری در مورد اینکه مربی که در کنار رینگ بوکسور را راهنمایی می‌کند تا چه اندازه در کسب پیروزی می‌تواند موثر باشد، خاطرنشان کرد: ارتباطی که بین مربی و ورزشکار در حین مسابقه وجود دارد، خیلی مهم است. خوشبختانه بین مربیان تیم ملی و بچه‌ها در حین مسابقه ارتباط مناسبی وجود دارد که این ارتباط در تمرینات هم نیست. اعتماد دو نفره بین مربی و بوکسور باعث می‌شود که در زمانی که می‌گوییم ضربه بزن بوکسور تعلل نکند و در موقع اینکه از او می‌خواهیم دفاع کند هم همان کار را انجام دهد.


انتهای پیام/4048



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب