دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 20:15
گزارش آنا از خدمت رسانی جهادگران شیعه برای مردم اهل سنت؛

روایت عجیب دانشجویان جهادی از روستایی که رهبر انقلاب به آنجا سفر کردند

یکی از مناطقی که بر اثر زلزله کرمانشاه تخریب زیادی داشت روستای کوئیک سرپل ذهاب بود که دانشجویان دانشگاه خوارزمی روایتی عجیب از سفر رهبر انقلاب و تاثیر آن بر رفتار مردم روستا به جهادگران بیان می‌کنند.
کد خبر : 299150

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - محمدعلی حسن‌نیا؛ اردوهای جهادی یکی از دستاورد‌های بسیار مهم دوران بعد از انقلاب اسلامی است. دانشجویان از ابتدای انقلاب به صورت سالانه در دورترین نقاط کشور حضور می‌‌یابند تا کمی از آلام مردم محروم و فقیر کشور را درمان کنند. رهبر معظم انقلاب در بیاناتی درباره اردوهای جهادی عنوان می‌کنند:«حضور شما بچّه‌های نخبه در اردوهای جهادی، شما را با اوضاع کشورتان، با قشرها، با وظایف سنگینی که برعهده‌ی همه‌ی ما هست و با کم‌کاری‌های ما در طول این سالهای بعد از انقلاب آشنا میکند و حرکت می‌دهد؛ خون در رگ‌‌های انسان با حضور در یک‌ چنین جاهایی جریان پیدا می‌کند.»


این میزان اهمیت برای حضور نسل جوان در نیازمندترین نقاط کشور که رنج دیده از زخم محرومیت و فقر است سبب ایجاد روحیه خدمت در بین دانشجویان خواهد شد. برای بررسی سطح برگزاری اردوهای جهادی در دانشگاه‌ها به صورت موردی دانشگاه خوارزمی را انتخاب می‌کنیم تا در روند چون و چرا اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی این دانشگاه قرار بگیریم.



یکی از مناطقی که که با زلزله آبان ماه سال گذشته با خرابی‌ زیادی روبرو شد کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب است که گروه‌های دانشجویی و جهادی بلافاصله بعد از وقوع زلزله به این مناطق گسیل شدند تا به زلزله زدگان امداد‌رسانی کنند. رهبر انقلاب نیز در سال گذشته سفری به منظور سرکشی و تفقد از مردم زلزله زده غرب کشور داشتند که در این سفر از نزدیک در جریان آخرین وضعیت مردم قرار گرفتند و استقبال پرشوری نیز از سوی مردم به عمل آمد. در فصل تابستان یکی از گروه‌های جهادی دانشجویی از کارهای خودشان نقل و قولی‌های جالبی می‌کنند که از عمق ارادات مردم روستاهای اهل سنت به رهبر انقلاب خبر می‌دهد. گروه جهادی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در تابستان امسال طی 15 روز به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب رفتند.



فروغی مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه دانشجویان شیعه جهت خدمت رسانی به مردم اهل سنت به مناطق غرب کشور اعزام شدند، اظهار کرد: «دانشجویان جهادی دانشگاه خوارزمی به روستایی "کوئیک" سرپل ذهاب اعزام شدند و این همان روستایی است که رهبر انقلاب سال گذشته به آنجا سفر داشتند و مجموعه فعالیت‌های که در این روستا انجام شد شامل مسائل عمرانی و فرهنگی بسیار متنوعی بود.»


وی با بیان اینکه 24 نفر از دانشجویان دانشگاه خوارزمی جهت شرکت در اردوی جهادی در روستا کوئیک فعالیت کردند، ادامه داد: کلاس‌ آموزشی و مسابقات ورزشی متعددی برای کودکان روستا برگزار شد که حس امید و نشاط را به کودکان زخم خورده این منطقه باز گرداند و مردم این مناطق از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استقبال می‌کردند. در این اردو سه گروه جهادی از تهران، قم و البرز فعالیت داشتند.


این دانشجوی جهادی با تاکید بر اینکه 12 پروژه عمرانی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب توسط گروه‌های جهادی به پایان رسید، عنوان کرد: اکثریت مردم روستا کوئیک را اهل سنت تشکیل می‌دهند و در انتها اردوهای جهادی فضا و نگرش مردم به دانشجویان بسیار متفاوت شده بود و به نظر من این اعتماد مردم از بزرگترین دستاوردهای این اردو می‌توان معرفی کرد.


مردم اهل سنت روستا کوئیک محل سخنرانی رهبر انقلاب را قدمگاه نام گذاری کردند.

وی از حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی و فرهنگی تقاضا کرد که در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب حضور داشته باشند، گفت: از نکات بسیار مهمی که در این اردو بسیار جلب توجه برای دانشجویان می‌کرد این بود که محل سخنرانی رهبر انقلاب در روستای کوئیک توسط مردم به "قدمگاه" معروف شده است و کوچه معروفی که رهبری در آن حضور داشتند توسط اهالی روستا به نام رهبری مزین می‌شود که این نکته را می‌رساند سفر مقام معظم رهبری سبب شد که مردم به گروه‌های خدمات رسان اعتمادی بیشتری پیدا کنند.


بهنام نظری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا همکاری بین بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی و دانشجویان برای ورود به مناطق محروم جهت خدمات رسانی را خوب توصیف کرد و افزود: 20 گروه جهادی خواهر و برادر متشکل از دانشگاه‌های استان البرز به 30 نقطه محروم و کم برخوردار کشور اعزام شدند.



وی تاکید کرد: 2 گروه جهادی متشکل از دانشگاه‌های خوارزمی و آزاد اسلامی هشتگرد هم به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شده و این جهادگران در قالب کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، آموزش، بهداشت، سلامت، عمران، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی به فعالیت می‌پردازند.


اردوهای جهادی شکلی از خدمات رسانی ناب و مطلوب برای اعتماد سازی و تحول اساسی در کشور محسوب می شود که دانشجویان با حضور در محروم‌ترین مناطق کشور آخرین وضعیت مشکلات مردم را جویا شده و در آینده که دانشجویان سکاندار مسائل مهم را در کشور برعهده می‌گیرند از روند کامل معضلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شناخته کافی دارند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته