دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 16:16
مدیر تیم‌های ملی پایه کشتی آزاد در گفت‌و‌گو با آنا:

نسل جدیدی از کشتی‌گیران ظهور کرده‌اند/ مظلومیت کشتی در همه ادوار تاریخ ورزش ایران

مدیر تیم‌های ملی پایه کشتی آزاد ایران گفت: نسلی نو در کشتی ایران ظهور کرده است و اگر می‌خواهیم این نسل افتخارآفرین باشد باید مورد حمایت مسئولان ورزش قرار گیرد.
کد خبر : 293858

امیر توکلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره قهرمانی ایران در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان کرواسی گفت: ‌ما قبل از اعزام به مسابقات جهانی اعلام کرده بودیم که نسل جدیدی در کشتی کشور شکوفا شده است و اگر این کشتی‌گیران حمایت شوند در آینده‌ افتخارات خوبی در رده سنی جوانان و بزرگسالان به دست خواهند آورد. سال گذشته تیم ما در جریان مسابقات آسیایی به چندین مدال رسید و خدا را شکر فدراسیون هم به خوبی از بعد مالی و معنوی از کشتی‌گیران حمایت کرد و نتیجه‌اش این شد که تیم ما در این مسابقات به عنوان قهرمانی رسید.


وی‌ اظهار داشت:‌ در مسابقات جهانی تیم‌هایی نظیر آمریکا، روسیه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان با ترکیب و نفرات خوبی در کرواسی شرکت کرده بودند اما خدا را شکر کشتی‌گیران ما هم بسیار خوب و جنگنده ظاهر شدند و از همه نظر نسبت به حریفان خود برتری داشتند. سال گذشته در جریان مسابقات جهانی تیم آمریکا قهرمانی این مسابقات را به دست آورده بود اما امسال با حضور کشتی‌گیران ایرانی، آنها قهرمانی خود را از دست دادند و نایب قهرمان شدند.


مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد پایه عنوان کرد: تیم ایران بعد از 22 سال عنوان قهرمانی جهان در خارج از خانه را به دست آورد و حالا با این قهرمانی به نظرم کار برای کشتی ایران آغاز شده است، چرا که حالا باید همه هدف ما این باشد که کشتی‌گیران را برای سال‌های آینده حفظ کنیم. اگر در المپیک 2020 یا 2024 از کشتی توقع مدال داریم باید بستر لازم را برای این نفرات فراهم کنیم. متاسفانه کشتی همیشه مورد بی‌مهری قرار گرفته است در حالی که مدال آوران ایران در اکثر تورنمنت‌ها و مسابقات‌ کشتی‌گیران هستند.


توکلیان در مورد دغدغه‌های قبل از اعزام به مسابقات جهانی گفت: یکی از موضوعاتی که همه ما را قبل از اعزام درگیر کرده بود حضور رژیم اشغالگر قدس در این مسابقات بود، دو نماینده صهیونستی در دو وزن نمایندگان ایران در این مسابقه حضور داشتند و ما مدام نگران این بودیم که قرعه نمایندگان ما به این دو نخورد که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد و آنها در همان ابتدای کار حذف شدند. اما این موضوع همچنان در همه مسابقات تاثیرگذار است و واقعا این نیاز را می‌طلبد که دستگاه دیپلماسی ذیربط به دنبال راهکار مناسب باشند. عدم رویارویی با رژیم اشغالگر قدس خط نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه کشتی‌گیران و مسئولان فدراسیون و مربیان پیرو آن هستند اما در شرایط فعلی و حساسیت‌هایی که اتحادیه جهانی کشتی بر روی ایران دارند و لابی‌گری‌های آمریکایی و اسرائیلی این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد و دستگاه دیپلماسی راهکاری پیدا کند چرا که در غیر این صورت خطر تعلیق در انتظار کشتی ایران خواهد بود.


مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد پایه در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با اینکه باید چه برنامه‌ای برای حفظ این کشتی‌گیران داشته باشیم، بیان کرد: یکی از وظایف ما شناسایی کشتی‌گیرانی با استعداد در رده پایه است،‌ اما به دنبال این وظیفه یکی از مهمترین مسئولیت ما حفظ این کشتی‌گیران است. در سال‌های گذشته ما چه بسیار کشتی‌گیران قدرتمند و آینده‌دار در رده‌های سنی پایه داشتیم که همگی قهرمان شدند اما بعد از مدتی به دلیل عدم حمایت مانند شهاب از صحنه ورزش محو شدند. بنابراین این نیاز مبرم است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشتی را به صورت ویژه ببیند و حمایت‌ها تنها در حد حرف و شعار نباشد بلکه به عمل کنند. ما باید قهرمان‌سازی کنیم و از این بابت باید انگیزه‌های کافی را به کشتی‌گیران بدهیم تا در این رشته سخت و نفس‌گیر دوام بیارند. متاسفانه این بی‌مهری‌ها به کشتی ایران به قدری زیاد شده که همه فکر می‌کنند وظیفه کشتی است که در هر مسابقه مدال آور باشد.


توکلیان در پایان گفت: ما زمانی که به ایران بازگشتیم فقط دبیر فدراسیون از تیم قهرمان جهان استقبال کرد و هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به استقبال از این تیم قهرمان نیامدند. مگر این تیم کار کوچکی کرده بود که هیچ کدام از مسئولان به فرودگاه نیامدند؟ البته من زمانی که خودم هم کشتی می‌گرفتم با این مسائل درگیر بودیم و کشتی همیشه مظلوم بوده و این مسائل به امروز و دیروز برنمی‌گردد بلکه سالیان سال است که این وضعیت وجود دارد.‌ به طور حتم این بی‌مهری تمام اعضای تیم را دل‌آزرده می کند و نسل جدیدی که روی کار آمده با دیدن این بی مهری‌ها بی‌انگیزه می‌شود و در نیمه راه کشتی را رها می‌کنند. امیدوارم که مسئولین این موضوع را جدی بگیرند همین نسلی که در حال حاضر قهرمانی جهان را در کارنامه خود ثبت کرده است چند وقت دیگر به رده جوانان و بعد از آن بزرگسالان راه پیدا می‌کند و نباید با بی‌توجهی‌ها این ستاره‌ها بسوزند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر توکلیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته