موسیقی زنده در تئاتر وفاداری به ذات میرایی هنر نمایش است
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، بابک میرزاخانی با اشاره به لزوم موسیقی زنده در تئاتر افزود: «موسیقی زنده در تئاتر وفاداری به ذات میرایی هنر نمایش است و به اعتقاد من موسیقی در تئاتر قطعا باید بصورت زنده طراحی و اجرا شود تا حس کلی نمایش هنگام اجرا به یک هماهنگی متناسب برسد.»
این آهنگساز که سالها مدرس کنسرواتوار تهران و دانشکده هنر بوده است و در کارهای قبلی جلال تهرانی نیز حضور داشته در خصوص جنس موسیقی این تئاتر می گوید: «ساخت موسیقی «فصل شکار بادبادکها» حدود سه ماه بهطول انجامید و یک ماه نیز گروه سه نفری ما که شامل خودم، فرزان فلکدهی و محمد حسین محرمی بود تمرین داشتیم و جایگاه گروه موسیقی در ارتفاع باعث تسلط بیشتر ما شده است و در هر اجرا وقتی سکوت کامل در سالن برقرار میشود، موسیقی آغاز میشود و حضور گروه موسیقی در دکور و اختلاف سطح باعث شده به نوعی جزئی از دکور شویم و بخصوص بازی با سایهها در طول مدت نمایش، سایههای ما را نیز در بر گرفته است که در زیباییشناسی اثر تاثیر بسزایی داشته است.»
میرزاخانی در پایان افزود: «همکاری با تهرانی همیشه برای من هیجانانگیز و در عین حال بسیار سخت بوده خصوصا در «فصل شکار بادبادکها» با توجه به حضور یک بازیگر نقش مولفه موسیقی در تالیف این اجرا پررنگتر از تمام تجربیات قبلی من بوده است و امیدوارم مورد پسند کارگردان و مخاطبان این اثر باشد.»
میرزاخانی ساخت موسیقی فیلمهای «برف»، «هاری»، «روز مبادا»، «جانسودا»، «مصائب چارلی»، «دیگری»، «ته خط»، «مثل یک رویا» و مجموعه «رنگ شک» و نیز انیمیشنهای «شب گوسفندی»، «روزنه و مرد پروانهای» و نیز مستندهای «زندگی در رگهای سرد»، «در جستجوی پلنگ ایرانی» و «زندگی در کسوف » و همچنین تئاترهای «نفرتی تی»، «هی مرد گنده گریه نکن»، «به صدای زمین گوش کن»، «تک سلولیها» و «مخزن» را در کارنامه هنریاش دارد.
این آهنگساز و مدرس دانشگاه تا کنون سه آلبوم موسیقی با نامهای «خواب»، «پینوکیو» و «گمشده» را در کانادا منتشر کرده است و به زودی آلبوم « پشت دریا» را روانه بازار موسیقی میکند.
انتهای پیام/