دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1394 - 13:39
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مصوبات غیرمتعارف سبب افزایش دو برابری تعداد مستمری بگیران شده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون دو میلیون و 700 هزار مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: طی 10 سال گذشته، تعداد مستمری بگیران دو برابر شده و این افزایش غیرمتعارف ناشی از مصوبات هشت سال گذشته است که برای اقشار مختلفی مستمری برقرار شد.
کد خبر : 29224

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران افزود: دو موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که تاکنون هفت هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی داشته و همچنین تحت پوشش بردن سه میلیون نفر از اقشار قالیباف، باربران و خادمان مسجد و دیگر مشاغل که با ماهیت قانون تامین اجتماعی غیر مرتبط است و از سوی مراجع ذیربط بار مالی آنها تامین نشد، موجب افزایش هزینه‌های این سازمان شد.


وی تصریح کرد: ارتقای مستمری و درمان، مصارف سازمان تامین اجتماعی را افزایش داد به طوری که در خرداد ماه چهار هزار و 200 میلیارد تومان برای بیمه شدگان و مستمری بگیران هزینه شده است.


نوربخش با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات مناسبی برای بازنشستگان و مستمری بگیران صورت گرفت، افزود: افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان و پرداخت بدون تاخیر مستمری آنها در دو سال گذشته علیرغم وجود مشکلات و تنگناهای مالی انجام شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت در این سازمان گفت: اصل سه جانبه‌گرایی تضمین کننده و عامل پایداری سازمان تأمین اجتماعی است.


وی با اشاره به انجام توافق در مذاکرات هسته‌ای در بستر حفظ عزت و اقتدار نظام گفت: این اتفاق نقطه عطفی در بهبود فضای کسب و کار و منافع ملی خواهد شد.


نوربخش در مورد طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: با اجرای این طرح وضعیت درمان قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، البته هنوز کمبودهایی در بخش درمان و سلامت کشور وجود دارد.


11 درصد صرفه جویی در سال 93


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: با همکاری کارفرمایان در انجام تعهدات قانونی نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط کارکنان و مدیران، توانستیم سال 93 را با 11 درصد صرفه جویی و شش درصد افزایش وصولی‌ها به پایان برسانیم.


نوربخش با بیان اینکه کارفرمایان از مجریان حوزه اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: اکنون مستمری و خدمات درمانی با پرداخت حق بیمه از سوی تولیدکنندگان و کارفرمایان بدون وقفه ادامه دارد.


وی بدهی قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان تامین اجتماعی را هشت هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای قوی‌ترین قوانینی است که ضمانت اجرایی نیز دارد اما این سازمان برای دریافت بدهی‌های کارفرمایان تا حد امکان مانع تعطیلی بنگاه‌ها خواهد شد اما در عین حال از منافع بیمه شدگان نیز نمی‌گذرد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ادبیات حاکم بر کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی گفت: این ادبیات باید اصلاح شود و کارفرمایان باید خود را از صاحبان اصلی این سازمان بدانند و فضایی مبتنی بر کرامت و احترام و تعامل سازنده برقرار شود که البته پس از احیای معاونت فرهنگی در این رابطه تلاش‌های خوبی شد که امیدواریم با راه‌اندازی دبیرخانه شرکای اجتماعی این سازمان شاهد گسترش ارتباطات میان ذینفعان و سازمان تامین اجتماعی باشیم.


وی در مورد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: بدهی‌ها فقط به دولت یازدهم مربوط نیست و از دولت‌های قبل انباشته شده و اکنون دولت با وجود مشکلات، برای پرداخت بدهی تلاش می‌کند.


نوربخش با اشاره به مشارکت سازمان تامین اجتماعی در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تامین اجتماعی گفت: این اسناد بالادستی برای این سازمان راهگشا خواهد بود.


وی همکاری کارفرمایان و متولیان را برای رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: اکنون مشاغل سخت و زیان‌آور به کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی آسیب وارد می‌کند و منشا آن عدم رعایت قانون است که برای اجرای قانون نیازمند همفکری با کارفرمایان هستیم.


نوربخش در مورد کسر حق بیمه از مزایای رفاهی بیمه شدگان گفت: این موضوع از معاونت حقوقی رئیس جمهوری استعلام شد که آنها نیز کسر حق بیمه از مزایای رفاهی که به طور مستمر پرداخت می‌شود را قانونی دانستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته