دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 13:40
رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد؛

تصویب طرح حمایت از کارگاه‌های مهارت‌محور دانشجویان/ پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام به کارگاه‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه به هر کارگاه دانشجویی ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کند و قرار است از این طریق ۳۰ کارگاه شکل بگیرد.
کد خبر : 291717

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروزه باتوجه به مشکلات کشور و بحران اشتغال یکی از دانشگاه‌هایی که می‌تواند به ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه جوانان کمک کند دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است.
وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده، دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر اشتغال دانشجویان و مهارت آفرینی عملکرد خوبی داشته است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته به دنبال تحصیلات تکمیلی نیستند و با فراگیری مهارت به سرعت وارد بازار کار می‌شوند.
یزدان مهر ادامه داد: هرچه قدر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، قطعا می‌توانیم بخشی از نیاز بازار کار و مشکلات جامعه و دانشجویان را پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ورود به دانشگاه نسل چهار و دانشگاه جامعه محور است، گفت: در صندوق رفاه وزارت علوم طرح حمایت از کارگاه‌های مهارت محور دانشجویان را تصویب و به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که از این پس حمایت ویژه‌ای از دانشجویان انجام خواهد شد.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این طرح دانشگاه فنی‌و‌حرفه ای٬ دانشگاه هنر و دانشگاه‌های صنعتی هستند.


حمایت 100 میلیون تومانی صندوق رفاه از کارگاه‌های دانشجویی


به گفته یزدان مهر؛ با هماهنگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و صندوق رفاه دانشجویی طرحی برنامه‌ریزی شده است تا برای کمک به اشتغال دانشجویان، کارگاه‌هایی در دانشکده‌ها راه‌اندازی شود که ۶۰ درصد سهام آن به دانشجویان و ۴۰درصد به دانشگاه اختصاص می‌یابد.
وی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی شرکتی تحت عنوان بازار هنر ایران اظهار کرد: کل دانشجویان می توانند در این شرکت سهام داشته باشند و این حرکت می‌تواند محرک و الگوی خوبی برای دانشجویان باشد.


تجهیز خوابگاه‌های رتبه پنج دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره رتبه‌بندی خوابگاه‌ها گفت: برخی خوابگاه‌های دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای وضعیت مطلوبی ندارند و به همین دلیل ما نگاه ویژه‌ای به خوابگاه‌های دانشجویان داریم و قرار است تمامی خوابگاه های رتبه ۵ دانشگاه فنی و حرفه ای تجهیز شوند.
یزدان مهر در پایان پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با کمیته امداد امام‌ خمینی را مطرح نمود و تصریح کرد: ۲۵۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و می‌توان با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه فنی‌و‌حرفه ای٬ کمیته امداد و صندوق رفاه از دانشجویان تحت پوشش این کمیته حمایت ویژه‌ای صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته