دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 12:37
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

مهارت‌آموزی و ثروت‌آفرینی؛ اهداف اصلی طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی/ باید به آموزش محصول محور توجه بیشتری شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی، زمینه مهارت‌آموزی دانشجویان را فراهم می‌آورد.
کد خبر : 291680

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی عمران در نشست خبری طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی (سجا) اظهار کرد: همه ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای موظفیم تا به دانشجویان مهارت بیاموزیم و برای این کار باید از مشکلات و دردسرهای اداری دوری کنیم.


وی افزود: ‌امروزه در تمام سیستم‌های آموزشی اصل اقتصاد اهمیت فراوانی دارد و لازم است عینک اقتصادی را در تمام حوزه‌ها در سراسر کشور به چشم بزنیم و اگر غیر از این رخ دهد بی‌راهه رفته‌ایم.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ‌دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف ارائه الگوی دانشگاه نسل سومی در کشور، ایجاد زمینه لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نهایتا تولید ثروت بر اساس علم و مهارت را برای جوانان ایران سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.


صالحی عمران ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و متولیان نظام آموزش عالی در خصوص اجرایی شده و اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و مهارت و توانایی دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه قطب‌های تخصصی توان تولید داخلی را ساماندهی کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه طرح سجا یکی از اقتصادی‌ترین طرح‌های دانشگاهی است، تاکید کرد: باید به آموزش محصول محور توجه بیشتری شود و این طرح کمک کرده تا محیط کار واقعی در دانشگاه‌ ایجاد شود و دانشجو عملا مهارت بیاموزد.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:‌ به منظور بهره‌گیری مطلوب و پاره‌وقت از توانمند‌ی‌های دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی، خود باوری، خود کفایی، مدیریت اوقات فراغت و حفظ منزلت اجتماعی دانشجویان طالب کار و همچنین تاکید بر نقش موثر و فعال آنان در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی آموزش محور را به عنوان مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین عامل ایجاد اشتغال مولد در دستور کار خود قرار داده‌ایم.


وی با اشاره به اهمیت موضوع هزینه فرصت در دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از دلایلی که دانشجویان راغب نیستند به تحصیل بپردازند موضوع مهم هزینه فرصت است. جوانان به جای اینکه چهار سال در دانشگاه درس بخوانند و بعد از فراغت از تحصیل برای اشتغال به دردسر بیفتند، ترجیح می‌دهند همان زمان را کار کنند، مهارت بیاموزند و آینده شغلی خود را تامین نمایند.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به ویژگی‌های طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این طرح هزینه فرصت در دانشگاه‌ها را کاهش می‌دهد، موجب صرفه‌جویی‌های زیادی خواهد شد، منطق اقتصادی، انگیزشی و اجتماعی دارد و با فلسفه دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز هماهنگ است.


وی با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از آثار اقتصادی و اجتماعی طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید انگیزه تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم. برخی خوابگاه‌ها و محیط‌های آموزشی دانشگاه در حال حاضر به گونه‌ای است که انگیزه و رغبت تحصیل را کاهش می‌دهد و باید با خواست و همت ملی این امکانات را بهبود ببخشیم.


صالحی عمران در پایان گفت:‌ دانشجویی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کند با مهارت‌هایی که به او می‌آموزیم چشم به استخدام دولتی ندارد و خودش می‌تواند اشتغال ایجاد نماید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد مقاومتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته