دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1397 - 01:30
متخصص مغز و اعصاب بیان کرد؛

سردرد ناشی از گرما با مصرف آب فراوان قابل درمان است

یک متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: افرادی که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دچار سردرد می‌شوند، باید به مقدار فراوان آب و مایعات بنوشند.
کد خبر : 289572

دکتر سید محمد حسن پاک‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره سردردهایی که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ایجاد یا تشدید می‌یابد، گفت: تغییرات آب و‌ هوا می‌تواند در بروز و یا بهبود برخی از انواع سردردها نقش داشته باشد. برای مثال افرادی که به میگرن مبتلا هستند با گرم‌تر شدن هوا دچار بهبود علائم می‌شوند.


وی افزود: افرادی که به میگرن مبتلا هستند با سرد شدن هوا، قرار گرفتن در معرض باد یا نسیم ملایم و ... دچار تشدید سردرد می‌شوند به همین دلیل مجبور به استفاده از انواع هد بند یا کلاه‌ هستند تا پیشانیشان گرم بماند. زمانیکه هوا گرم‌تر می‌شود علائم بیمار و به طور کلی درد در این بیماران بهبود می‌یابد.


این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: اما برخی انواع سردردها از جمله سردردهای خوشه‌ای با گرم شدن هوا تشدید می‌یابد و بیماران دچار درد شدید می‌شوند.


پاک‌نژاد با بیان اینکه به طور کلی به تمام افراد توصیه می‌شود در معرض نور آفتاب قرار نگیرند، یادآور شد: از ساعت 12 تا 15 بعد از ظهر آفتاب به صورت مستقیم می‌تابد که علاوه بر تشدید سردرد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد به همین دلیل به تمام افراد حتی افرادی که زمینه ابتلا به سردرد را ندارند توصیه می‌شود در این بازه زمانی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.


وی با بیان اینکه علاوه بر گرما و نور آفتاب از دست دادن آب و مایعات بدن از دلایل بروز سردرد هنگام افزایش دمای هوا است، خاطرنشان کرد: افرادی که هنگام افزایش دمای هوا دچار سردرد می‌شوند باید به مقدار فراوان آب و مایعات بنوشند.


این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود از کلاه استفاده کنند و همواره از سایه تردد کنند.


پاک‌نژاد در خصوص علائم هشدار دهنده سردرد، گفت: اگر افراد دچار سردرد یکطرفه شوند یا سردرد آنها با علائمی مانند ضعف دست و پا همراه شد باید حتما برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند. هم‌چنین افرادی که هورمون درمانی شدند یا سابقه ابتلا به سرطان را داشتند باید سردرد آنها تحت درمان قرار بگیرد.


وی افزود: اما اگر فردی سابقه هیچ بیماری از جمله میگرن را نداشته باشد و سردرد ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب در وی با مصرف مُسکن بهبود یابد نیازی به بررسی دقیق ندارد اما مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته