دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1397 - 09:40
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛

کمبود تجربه مشکل فرنگی‌کاران تیم‌ملی است/ بهترین عملکرد کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: شایسته‌ترین نفرات در هر وزن عازم بازی‌های آسیایی می‌شوند تا بهترین عملکرد کشتی فرنگی را رقم بزنیم.
کد خبر : 284014

علی اشکانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص نفرات دعوت شده به تیم ملی کشتی فرتگی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: «با توجه به اتمام مسابقات انتخابی که در آن 95 درصد از موجودیت کشتی فرنگی در آن حضور داشتند، نفرات برتر و شایسته به اردوی تیم ملی دعوت شدند و از 12 خرداد به مدت 10 روز نفرات حاضر یه تمرین می‌پردازند تا میزان آمادگی‌شان را افزایش دهند.»


وی ادامه داد: «5 درصد از کشتی‌گیران افتخارآفرین کشورمان به دلیل مصدومیت فرصت حضور در رقابت‌های انتخابی را از دست دادند که وضعیت آسیب‌دیدگی آنها به گونه‌ای است که شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از دست داده‌اند ولی به طور حتم آنها این فرصت را دارند تا در بازی های جهانی که آبان ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. تمامی آنها قهرمانانی هستند که برای آنها هزینه‌های زیادی شده است و باید در تیم ملی ارزش‌های‌شان را اثبات کنند. حسن رحیمی، رضا یزدانی، مسعود اسماعیل پور، کمیل قاسمی و نفراتی از این دست جزو افتخارات ما هستند و پس از رفع مصدومیت به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.»


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این موضوع که فرنگی کاران ایران سال گذشته نایب قهرمان جهان شدند و امسال به دنبال رسیدن به عنوان قهرمانی هسند، تصریح کرد: «به طور حتم هیچ موفقیتی اتفاقی به دست نمی‌آید. بچه‌های کشتی ایران همواره تلاش کردند تا با انجام تمرینات سخت و طاقت‌فرسا و توجه به فنون از هر لحاظ خود را آماده مسابقات کنند. جالب است که در میان نفرات دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی از نفراتی که در سطح جهانی حضور داشته باشند، کسی دیده نمی شود اما انگیزه و اعتماد به نفس آنها بالاست و می توان این انتظار را داشت که در سال‌های آینده شاهد تلالو آنها در مسابقات مختلف باشیم.»


وی تصریح کرد: «خوشبختانه کشتی در گوشت و پوست ایرانی ها رخنه کرده و ما در تیم فرنگی نفراتی را داریم که از قابلیت‌های فنی بالایی برخوردارند و تنها مشکل آنها کمبود تجربه است.بچه‌ها آمادگی آن را دارند که پا جای بزرگان بگذارند و برای خود نامی دست و پا کنند. بر این باور هستم که نفرات فعلی به گونه‌ای آماده شوند که بتوانیم با قدرت وارد بازی‌های آسیایی شویم و با کسب مدال‌های ارزشمند موفق‌ترین در کاروان ورزشی ایران لقب بگیریم. فدراسیون کشتی همچون گذشته سنگ تمام گذاشته و ما هم با انتخاب دو تا سه نفر برتر هر وزن به اردو این فرصت را فراهم کردیم تا شایسته‌ترین در هر وزن شناسایی شود و ما به عنوان بهترین عملکرد کشتی فرنگی را در تاریخ بازی‌های آسیایی ثبت کنیم.»


اشکانی با یادآوری مشکلاتی که کشتی‌گیران دارند، تصریح کرد: «متاسفانه ما هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم چندین سال یک تیم موفق را داشته باشیم و این موضوع مختص ورزش کشتی نیست. همواره پس از المپیک تیم‌های مطرح جهان در تمامی رشته‌های ورزشی برنامه‌ریزی 4 ساله‌ای برای المپیک بعدی انجام می دهند و براساس آن برنامه جلو می‌روند. به همین دلیل هم در المپیک‌ها می توانند همواره موفق باشند. این در حالی است که اگر ما در رشته‌ای موفق شویم در المپیک بعدی آن پیروزی تکرار نمی‌شود و فقط خاطرات موفقیت‌های قبلی را مطرح می کنیم.»


وی خاطرنشان کرد: « پل‌های موفقیت با درخشش جوان‌های ما در هر ورزشی به خصوص کشتی ساخته می‌شود اما به دلیل کم توجهی و کم لطفی‌هایی که به قهرمانان ورزشی مان می‌‌شود، شاهد آن هستیم که ورزشکار انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. باید بدانیم که اغلب موفقیت‌های ورزش ما در عرصه‌های بین المللی منوط به چاشنی شانس و غیرت ورزشکاران‌مان است. چند سال پیش صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی تاسیس شد اما پس از مدتی شاهد تخلفاتی در این صندوق بودیم و امروز هم قهرمانان کشور با معوقات 6 ماهه مواجه هستند.»


اشکانی یادآور شد: «یکی از موارد کم توجهی به قهرمانان ورزشی عدم نظارت بر مکمل‌های ورزشی مورد مصرف‌شان است. ما شاهد بوده‌ایم که گل ورزشکاران ما به دلیل آنکه مشاوری نداشتند و دچار مصرف غلط شده‌اند، آزمایش دوپینگ شان مثبت اعلام شده است و پرپر شده‌اند. نیاز ورزش ما لابراتورهای مجهز است که ورزشکاران‌مان پیش از اعزام آزمایش دهند تا در جریان برگزاری رقایت‌ها دچار مشکل نشویم. من شاهد از دست رفتن سرمایه‌های زیادی در کشتی بوده‌ام که ماندن آنها کمک می کرد تا امروز در سطح بالاتری به مصاف حریفان برویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب