حمایت از تولید ملی برای کاهش وابستگی به دیگر کشورهاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فتاح محسن زاده در کارگاه آموزشی فرهنگ حمایت از کالای ایرانی ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه که از سوی دفتر هم اندیشی اساتید واحد برگزار شد، با بیان اینکه در اقتصاد حمایت از تولید ملی دو مفهوم کاملاً جداگانه شامل اقتصاد در شرایط نرمال و شرایط بحران دارد، گفت: «اقتصاد همه چیز یک کشور است که سایر جوانب سیاسی، اجتماعی و حتی مذهبی تحت تاثیر آن قرار دارد.»
محسن زاده با بیان اینکه ایده حمایت از تولید ملی حرکت بسیار خوبی است ولی به مفهوم استقلال فنی و اقتصادی، قابل اجرا در کوتاه و میان مدت نیست، تاکید کرد: «نخستین قدم در حمایت از تولید ملی، نوسازی صنایع برای امکان تولید کالای مرغوب و رقابتی است.»
وی گام های اساسی برای حمایت از کالای ایرانی را شناسایی اجناس و برندهای ایرانی، سرمایه گذاری در بخش تولید برای حمایت از اشتغال جوانان، توصیه به نزدیکان برای خرید کالای ایرانی، الزام سازمانهای عمومی و دولتی به مصرف کالای داخلی، تبلیغ کالای ایرانی با توجه به نقاط قوت و ضعف آن کالا دانست.
وی اظهار کرد: حواسمان باشد که گام نخست، پیش از انتخاب کالای ایرانی «خرید به اندازه نیاز» و «مصرف به نحو صحیح» است.
مدرس این کارگاه آموزشی با بررسی مباحث مهم خدمت به مشتری و مدیریت خدمت، ارائه خدمات با کیفیت را یکی از مهم ترین عناصر رضایت مندی مشتریان دانست که تنها موسساتی می توانند این خدمت را بطور پایدار ارائه دهند که تعهد عمیقی به مشتریان شان دارند.
عضو هیات علمی گروه مدیریت واحد سوادکوه، با بیان اینکه کیفیت برای مشتری، در نتیجه درست بودن همه جنبه های سازمان حاصل می شود، تصریح کرد: «ارزش وفاداری به مشتریان برای استمرار رابطه و توجه به احساسات مردم تا حدود زیادی بصورت یک هدف نهایی برای هر کسب و کار شده است.»
اعضای هیات علمی شرکت کننده در این کارگاه همزمان با تدریس مباحث مطروحه به بیان دیدگاه ها و نظر خود پرداختند.
انتهای پیام/