ارائه خدمات به اربابرجوع باعث پیشرفت هر اداره است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی بصیرت گفت: «موضوع تکریم ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است که امروزه در ادارات مطرح است و اساسا، احترام و تکریم ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستمهای اداری نظام اسلامی ایران، هدف نهایی آن مجموعه است.»
وی با بیان اینکه از مهمترین ویژگی اخلاقی که کارکنان داشتن تقواست گفت: «چرا که کارمندان با تقوا، اعمال و گفتار و رفتارشان را بهگونهای قرار میدهند که باعث رنجش و نارضایتی ارباب رجوع نشود یا با بیاحترامی و تندخویی با آنها رفتار نمیکنند و همواره سعی در جلب رضایت الهی و خشنودی مردم دارند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با بیان اینکه جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع بحث جدیدی نیست خاطرنشان کرد: در صدر اسلام یکی از اصول مردم داری که ائمه اطهار (ع) تأکید خاصی بر آن داشتند «حسن خلق» است امیر مؤمنان (ع) در نامه خویش به مالک مینویسد: پس نیکوترین اندوخته خود را کردار شایسته (خوش رفتاری) بدان. در نظام حقوقی ما قوانین بسیاری در مورد رعایت اخلاق و احترام در محیط اداری وجود دارد که از جمله مهمترین این قوانین، ماده 25 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 است که در این ماده قانونی عنوان شده است که «مدیران و کارمندان دستگاههای اجرایی، خدمتگزاران مردم هستند و باید با رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری و طبق سوگندی که در بدو ورود ادا کرده و منشور اخلاقی و اداری که امضا میکنند وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواستههای قانونی آنها انجام دهند.
انتهای پیام/