دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1397 - 10:28
مربی تیم‌ملی تیراندازی در گفت وگو با آنا؛

مسابقات تیراندازی کره جنوبی میدانی برای آمادگی بود

مربی تیم‌ملی تیراندازی گفت: اگر ملی پوشان باتجربه خودمان را کنار بگذاریم پس تیراندازان جوان از چه کسانی تجربه کسب کنند؟!
کد خبر : 277747

ابراهیم اینانلو مربی تیم‌ملی تیراندازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد ملی پوشان و نتایج ضعیفی که در مسابقات کره‌جنوبی به دست آوردند،‌گفت: به نظرم اول باید هدف اصلی این مسابقات مشخص شود تا در مورد نتایج ضعیف آن صحبت کنیم.ما اول باید این موضوع را مشخص کنیم که هدف مسابقات کره جنوبی برای ما مدال آوری یا آمادگی ملی پوشان بود. متاسفانه خیلی‌ها هدف ما را بد تعبیر کردند و فکر می کنند ما برای کسب مدال به این مسابقات رفتیم در صورتی که این طور نیست.


وی ادامه داد: ما از میدان المپیک به بعد تا قبل از مسابقات کره جنوبی مسابقه بزرگی اعزام نشده بودیم و این نیاز می طلبید که باتوجه به شرایطی فعلی تیم که بازیکنان جوان هم به بدنه تیم ورود کردند در یک مسابقات سطح بالا خودشان را محک بزنند از همین روی این برنامه را مانند تمام رشته‌های ورزشی دیگر غیر از تیراندازی در اولویت خودمان قرار دادیم تا تیم ما به یک مسابقه مهم اعزام شود تا برای جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان آمادگی لازم را پیدا کنیم. بنابراین طبیعی بود که بازیکنان ما باتوجه به اینکه در آمادگی کامل به سر نمی برند و از طرفی مدتها بود در یک میدان بزرگ رقابت نکرده بودند این نتیجه را به دست بیاورند.


مربی تیم‌ملی تیراندازی با بیان اینکه خیلی از تیم‌ها به دنبال مسابقه تدارکاتی هستند،‌عنوان‌کرد:‌‌ تنها راه افزایش اعتماد به نفس ملی پوشان و هماهنگی و رسیدن به اوج آمادگی در مسابقات برون مرزی و بزرگ صورت می‌گیرد اما متاسفانه خیلی‌ها این طرز تفکر را ندارند و فکر می‌کنند هزینه اضافی است. در صورتی که کشورهای مانند امریکا، آلمان و چین که همه تیراندازان بزرگ و صاحب نام دارند مدام در مسابقات برون مرزی حضور پیدا می‌کنند تا به آمادگی برسند.در حال حاضر کشور هند در تیراندازی به یک قطب بزرگ تبدیل شده است و چرا که سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این رشته صورت گرفته و آنها با برنامه ریزی مسئولانشان در تمامی مسابقات حضور پیدا می کنند. متاسفانه ما این شرایط را نداریم و تنها بحث تیراندازی هم نیست بلکه بودجه ورزش دچار مشکل است.


وی در پاسخ به اینکه واکنش "ماکسیوویچ"،سرمربی صربستانی تیم ملی به نتایج ملی‌پوشان چه بود،‌ اظهار کرد: او هم تقریبا از نتایج راضی بود چرا که طبق بررسی هایی که در نتایج گذشته ملی پوشان و تمرینات آنها داشت عملکرد بازیکنان را مثبت ارزیابی کرد و اعلام کرد برای شروع در این مقطع خوب نتیجه گرفته اند.


اینانلو همچنین در مورد برخی انتقادها مبنی بر اینکه تیراندازان با تجربه دچار غرور شده است و وقت آن رسیده است که بدنه اصلی تیم تغییرات اساسی داشته باشد، عنوان کرد:‌شرایط رشته تیراندازی با سایر رشته ها متفاوت است.در تیراندازی ما نمی توانیم برنامه ریزی کنیم و به یکباره تصمیم بگیریم. یک تیرانداز ممکن است چندین سال نتیجه نگیرد.‌ در المپیک ریو یکی از تیراندازان بعد از حضور در 4 یا 5 مسابقه بزرگ توانست بالاخره در المپیک مدال طلا بگیرد.‌همین مدال آور المپیک در مسابقات کره جنوبی در جایگاه هشتادم قرار گرفت.‌اما در المپیک شرایطی برای این تیرانداز به وجود آمد که کسی فکر نمی‌کرد او بتواند از گروه خود مدال بگیرد اما به یکباره شرایط‌ خوب پیش رفت و همه چی دست‌به‌دست هم داد و این اتفاق افتاد.‌از طرفی باربارا یک تیرانداز دیگر در المپیک بود که فقط 4 دوره فینال المپیک را دیده بود اما با این حال امسال هم حضور پیدا کرد در صورتی که شاید هر کس دیگری بود به او اعتماد نمی کرد و می گفتند پیر شده است اما در المپیک حضور پیدا کرد و طلای المپیک را از آن خود کرد.


وی عنوان کرد: متاسفانه نمی دانم دلیل برخی غرض ورزی‌ها چیست؟!‌ما اگر تیم باتجربه خودمان را کنار بگذاریم پس تیراندازان جوان از چه کسانی تجربه کسب کنند؟! به نظرم کنار گذاشتن تیراندازان باتجربه کار عبثی است. باربارا بعد از 5 تا المپیک باز هم به او فرصت داد شده تا در المپیک به میدان برود. اما ما این شرایط را نداریم و حتی خیلی از مربیان به من می گویند تیراندازی موروثی شده در صورتی که این حرف کاملا غلط است اگر هر کسی دیگر که با متد روز مربیگری دنیا آشناست جلو بیاید و کار را دنبال کند دیگر زمان مربی‌گری سنتی گذاشته است.‌ در حال حاضر در تیم ملی ما تیرانداز 16 ساله داریم که در کنار بزرگسالان کار می‌کند و تمرین می کند این اتفاق به خوبی نشان می دهد که درب تیم ملی بر روی همه باز است و هر کسی با عملکرد قابل قبول می تواند به تیم ملی راه پیدا کند.


وی در پایان به حضور ماکسیوویچ سرمربی صربستانی اشاره کرد و گفت: او مربی قابل قبولی است و رزومه خوبی هم دارد، دخترش قهرمان المپیک بوده و خود او مربی اش بوده است البته به نظرم کمی دیر به ایران آمد اما با این حال باز هم بهتر از هیچی است و در این مدت باقی مانده تا جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان می توانیم به به آمادگی کامل برسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته