دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1397 - 13:07
معاون فرهنگی وزارت بهداشت تشریح کرد:

جزئیات برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ

نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ صبح امروز با حضور دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران کل فرهنگی این وزارت‌خانه برگزار شد.
کد خبر : 276755

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا فراهانی در این نشست اظهار کرد: در ایران جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که به کارآمدی و ضرورت برگزاری آنها انتقادات بسیاری وارد می‌کنند. سرمایه فرهنگی ملت‌ها امروز مورد توجه تمام کشورهای دنیا است. بسیاری از دانشگاه‌های توسعه یافته به این نتیجه رسیده‌اند که سرمایه فرهنگی شرط لازم برای موفقیت در تمام عرصه‌ها است. ملت ما نیز سرمایه بسیار غنی از فرهنگ ایرانی اسلامی دارند. اما متاسفانه سرمایه فرهنگی مردم ایران به اندازه‌ای نیست که به موفقیت‌های بزرگ و نقاطی که هدفگذاری شده است، دست پیدا کنیم.


معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر تک تک مردم از سرمایه فرهنگی بهره برده باشند موفق خواهند شد و به تبع آن جامعه نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.


فراهانی با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه خود می‌داند که سرمایه فرهنگی را بین دانشجویان افزایش دهد، اظهار کرد: ما خود را متعهد می‌دانیم سرمایه فرهنگی را در حوزه سلامت ارتقاء دهیم.


وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که جامعه را درگیر کرده است، گفت: دانشگاه‌های کشور متاثر از همین آسیب‌ها است و یکی از راهکارهای اساسی کاهش آسیب‌ها توجه به فرهنگ است. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که شکاف‌های مختلفی در حوزه دینی، مذهبی، فرهنگی و ... وجود دارد و آنچه که جامعه ما را تهدید می‌کند عمیق‌شدن این شکاف‌ها است که باز هم باید برای پر‌کردن این شکاف‌ها در حوزه فرهنگ به دنبال راهکار بود.


معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: امسال این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که با استقبال بسیار زیادی از سوی جامعه دانشگاهی مواجه شده است. بیش از 93 کشور در بخش بین‌الملل این جشنواره شرکت کرده‌اند و به نظر می‌رسد با آثار ارسال شده دنیا در حوزه فرهنگ سلامت از ما پیش افتاده است.


فراهانی درباره دبیران 5 بخش جشنواره بین‌المللی سیمرغ نیز اظهار کرد: دبیران تخصصی این جشنواره از فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر هستند، بیش از 150 هنرمند در داوری جشنواره کمک کرده‌اند و بخشی از غنای این جشنواره مرهون کمک این هنرمندان است.


در ادامه امیر للگانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت نیز با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: امسال نهمین سال برگزاری این جشنواره توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور است. جشنواره سیمرغ در 5 بخش فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبی آغاز به کار کرده است. از آبان ماه سال 96 فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه منتشر شد که با استقبال چشمگیر جامعه دانشگاهی مواجه بودیم.


مدیر فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ 52 هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سیمرغ ارسال شده است. این جشنواره در سه بخش آزاد که ویژه دانشجویان، استادان، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی است، بخش فرهنگ سلامت که دانشجویان سراسر کشور می‌توانستند آثار خود را ارسال کنند و در بخش بین‌الملل با موضوع سلامت برگزار می‌شود.


وی در تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: در بخش فرهنگ سلامت مربوط به بایدها و نبایدهای حوزه سلامت و آنچه که مردم باید و نباید انجام دهند، است. در این بخش سعی شده با زبان هنر آگاهی مردم را در حوزه سلامت افزایش دهیم. در بخش بین‌الملل نیز هزار و 200 اثر از 93 کشور دنیا به دبیرخانه رسیده است که بیشترین اثر از کشور هند با تعداد 119 اثر بوده است.


وی درباره برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز عنوان کرد: از 13 تا 20 اردیبهشت ماه یک هفته فرهنگی با برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و در قالب سه اختتامیه با حضور بیش از 500 نفر از کسانی که آثارشان به مرحله پایانی راه یافته و اهدای جوایز به نفرات برگزیده جشنواره به پایان می‌رسد. همچنین فیلم‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته‌اند در همان اختتامیه اکران خواهد شد.


للگانی در پایان گفت:‌ 50 تئاتر خیابانی، صحنه‌ای، مسابقات استندآپ، 50 اجرای خوانندگی، گروه‌نوازی و کارگاه‌های آموزشی و نقد و بررسی و صحت سنجی آثار در این هفته فرهنگی اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته