دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1397 - 16:47
دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت:

تدوین برنامه های ملی اقدام ستادی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش برای سال 97

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت از تدوین فعالیت‌های سال 97 برای تحقق برنامه‌های ستادی اقدام ملی، در راستای اجرای بسته‌های تحول و نوآوری خبر داد.
کد خبر : 273860

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر عطاالله پورعباسی با اشاره به پیشینه تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: از سال 94 که تدوین بسته‌ها شروع شد از مشارکت و نظرات تمامی دست اندرکاران در سطح مختلف آموزش علوم پزشکی کشور بهره‌برداری شد و اجرای این بسته‌ها در فازهای مختلف پیش رفت.


وی افزود: در فاز اول اجرای بسته‌ها ماموریت‌های مشترک و ویژه‌ای در قالب این بسته‌ها تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مناطق آمایشی سپرده شد. این ماموریت‌ها بسیار کلی بودند و بیشتر با هدف ایجاد گفتمان تحول در سطوح مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود.


دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: باتوجه به تحقق اهداف اولیه اجرای بسته‌ها و مشارکت موفق دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی در نهادینه کردن این گفتمان در فاز دوم اقدامات لازم برای اجرای این بسته در 3 سطح ستادی، منطقه‌ای و درون دانشگاهی با کمک دستاندرکاران هر سطح طراحی گردید که در اواخر سال 96 به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.


پورعباسی تصریح کرد: برنامه‌های ملی اقدام، در بازه‌های زمانی مختلف تعریف شده‌اند و باید با برنامه‌ریزی گام به گام اجرایی گردد. در همین راستا لازم است برش‌های سالیانه هر اقدام تدوین گردد.


وی عنوان کرد: در سطح ستادی طی 3 جلسه‌ای که با حضور مدیران محترم حوزه آموزش وزارت بهداشت برگزار شد، فعالیت‌های ذیل هر اقدام برای سال 97 تدوین شد و در واقع این فعالیت‌ها در کنار برخی فعالیت‌های جاری حوزه‌ها برنامه عملکرد سال 97 حوزه آموزش علوم پزشکی را تشکیل می‌دهند.


دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: لازم است به منظور رعایت زنجیره برنامه‌ریزی (از نقشه راه تا اقدام عملیاتی) در سطوح دیگر از جمله مناطق آمایشی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز فعالیت‌های ذیل هر اقدام برای سال 97 طراحی شود.


پورعباسی اظهار کرد: این برنامه‌ها عملاً برش یک ساله فعالیت‌های ذیل هر اقدام است که نشان می‌دهد در هر سطح در جهت تحقق اقدامات تدوین شده، چه فعالیتی برای سال 97 پیشبینی خواهد شد.


وی در پایان گفت: برنامه‌های دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی محدود به بسته‌های تحول نمی‌شود و در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف جاری دانشگاه‌ها نیز امری است که باید به آن پرداخته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته