دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1397 - 11:22
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد

مهم‌ترین اقدامات مدیریت بحران در حوادث بزرگ 96

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور مهم‌ترین اقدامات سازمان مدیریت بحران را در حوادث بزرگ سال 96 تشریح کرد.
کد خبر : 269711

مهدی رحمتی نژاد، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد مهم‌ترین اقدامات این سازمان در حوادث بزرگ سال 96 اظهار کرد: در سالی گذشته مدیریت بحران آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی را از طریق دوربین‌های راهداری رصد کرده و هرگونه اتفاق و حادثه را به مدیران مرتبط گزارش داد و همچنین با هماهنگی سازمان فضایی ایران برای برقراری ارتباط ماهواره‌ای از طریق ماهواره ایرانست 21 در مناطق زلزله زده و ارائه پهنای باند ماهواره‌ای به منظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان حادثه اقدام کرد.


وی با اشاره به ارسال اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی به اداره کل مدیریت بحران استان‌‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط گفت: سازمان مدیریت بحران پس لرزه‌های رخداده در استان‌های تحت تاثیر حادثه را به صورت لحظه به لحظه رصد کرده و جهت رسیدگی موضوع بلافاصله حوادث را به مدیران و مسئولان مرتبط اعلام کرد.


رحمتی نژاد ادامه داد: با استفاده از ظرفیت شرکت همراه اول نسبت به راه اندازی و فعال سازی شماره 5 رقمی در استان‌های تحت تاثیر اقدام کردیم به طوری که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اپراتورهای تلفن همراه در کشور جهت گسترش شبکه های مخابراتی بیش از 3500 کد پنج رقمی بر روی خطوط دائمی همراه اول کارکنان سازمان مدیریت بحران، ادارات کل بحران استان‌ها، کارگروه‌ها و حوزه‌های مرتبط با مدیریت بحران جهت برقراری ارتباط با اولویت بالا در زمان بحران و مدیریت بهتر حوادث راه اندازی شد.


رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: به منظور توسعه و بهینه سازی نظام پایش و مستند سازی سیستم مدیریت بحران (سامانه سما) و دریافت لایه‌های اطلاعاتی و استفاده از پایگاه اطلاعاتی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در حوزه مدیریت بحران و بارگذاری در سامانه سما تمام مراحل از ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه، تا ثبت سارات، بودجه، پروژه‌ها، تجهیزات، آموزش‌ها و مانورها و شورای هماهنگی استان‌ها و... را در برمی‌گیرد.


رحمتی نژاد اضافه کرد: علاوه بر تجهیز این سامانه به مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور، موسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی( GIS) پرداخته شده است و این سیستم به منظور اتوماسیون اطلاعاتی مدیریت بحران با رویکرد مدیریت اطلاعاتی حوادث و به صورت Web Base در قالب10 زیر سیستم پیاده‌سازی شده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته