دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1397 - 14:46
یک فوق تخصص آسم و ایمونولوژی:

20 درصد افراد جامعه به آلرژی بهاره مبتلا هستند

یک فوق تخصص آسم و ایمونولوژی با بیان اینکه 20 درصد افراد جامعه به آلرژی بهاره مبتلا هستند ،بیان کرد: آلرژی بهاره تنها زمانی که موجب اختلال فعالیت روزانه افراد شود نیاز به درمان دارد.
کد خبر : 269627

دکتر مریم محلوجی راد، فوق تخصص آسم و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره «آلرژی بهاره»، گفت: آلرژی بهاره افراد را از نیمه اسفند تا اردیبهشت درگیر می‌کند و با علائمی نظیر عطسه، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش گلو، خارش گوش، خارش چشم و ... بروز می‌یابد.


وی افزود: در این بازه زمانی افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی دارند به دنبال گرده‌ افشانی درختانی نظیر بید، چنار، سرو، توت و زیتون دچار علائم فوق می‌شوند که متاسفانه گاه بروز این علائم در فعالیت روزانه افراد تاثیر سوء می‌گذارد.


محلوجی خاطرنشان کرد: اگر علائم آلرژی در فردی خفیف باشد یعنی در مدت کوتاهی فرد را درگیر و سپس بهبود یابد و یا در فعالیت روزانه وی تاثیر سوء نگذارد نیازی به مراجعه به مراکز درمانی وجود ندارد، اما اگر علائم شدید باشد و عملکرد روزانه فرد را تحت تاثیر قرار دهد باید حتما به مراکز تخصصی آسم و آلرژی مراجعه کرد.


به گفته وی، افرادی که دچار آلرژی خفیف هستند می‌تواند برای بهبود علائم قرص‌های ضد حساسیت خفیف مصرف کنند.


این فوق تخصص آسم و ایمونولوژی با بیان اینکه ابتلا به «آلرژی بهاره» هیچ محدودیت سنی ندارد، تصریح کرد: حتی کودکان و افرادی که سابقا به این بیماری مبتلا نبوده‌اند، می‌توانند درگیر آلرژی شوند بنابراین توجه به علائم فوق ضروری است.


وی افزود: به صورت میانگین 20 درصد افراد جامعه به آلرژی بهاره مبتلا هستند که تنها عده‌ای از آنها نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارند.


محلوجی با توصیه به اینکه علائم، تشخیص و درمان «آلرژی بهاره» با «سرماخوردگی» متفاوت است، گفت: متاسفانه برخی مبتلایان به آلرژی به دلیل عدم مراجعه به پزشک تصور می‌کنند که به «سرماخوردگی» مبتلا شده‌اند و این مساله موجب تشدید علائم، محروم شدن از درمان‌های مناسب و ... می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته