حذف 3/2 میلیارد آگهی تبلیغاتی بد توسط گوگل در سال 2017
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بر اساس آماری که توسط خود گوگل منتشر شده، میزان حذف این تبلیغات در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایشی ۸۸ درصدی را نشان میدهد. در سال ۲۰۱۶ گوگل تنها ۱.۷ میلیارد آگهی تبلیغاتی را حذف کرده بود. آمار یادشده نشان میدهد این شرکت در سال ۲۰۱۷ در هر ثانیه بیش از ۱۰۰ پیام تبلیغاتی نامناسب را حذف کرده است.
آگهیهای نامناسب از نظر گوگل آگهیهایی هستند که سیاستهای این شرکت را نقض میکنند و با هدف کلاهبرداری، حملات فیشینگ، ارسال بدافزار و تبلیغ محصولات غیرقانونی ارسال شوند.
گوگل میگوید در اکثر موارد تبلیغات یادشده پیش از آن که توسط عموم مردم دیده شوند، حذف شده اند. این شرکت همچنین همکاری خود با ۳۲۰ هزار ناشر را به علت چنین تخلفاتی متوقف کرده و ۹۰ هزار وبسایت و ۷۰۰ هزار برنامه تلفن همراه را به همین دلیل در فهرست سیاه خود قرار داده است.
از مجموع تبلیغات یادشده ۷۹ میلیون پیام تبلیغاتی با هدف ارسال بدافزار طراحی شده بودند. گوگل سال گذشته ۴۰۰ هزار سایت که در آنها بدافزارهایی مخفی شده بود را نیز شناسایی و بلوکه کرد.
۴۸ میلیون پیام تبلیغاتی برای نصب مخفیانه بدافزار روی رایانهها و گوشیهای کاربران تلاش میکردند و ۶۶ میلیون هم کاربران را به کلیک کردن برای نمایش پیامهای دروغین ترغیب میکردند.
منبع: مهر
انتهای پیام/