دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1396 - 10:37

دانشگاه تهران از 50 کشور جهان دانشجو دارد

رئیس دانشگاه تهران در دیدار اعضای هیات رئیسه این دانشگاه با استاندار تهران، بین‌المللی‌شدن دانشگاه تهران را از اهداف مهم برنامه سوم راهبردی این دانشگاه عنوان کرد.
کد خبر : 256153

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این دیدار دکتر محمود نیلی احمدآبادی،گفت: دانشگاه تهران ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیاری دارد که اگر به نحو مطلوب به آنها توجه شود، توان ایجاد تحول چشمگیر در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف را دارد.


وی با اشاره به برنامه‌های کلان و اهداف برنامه سوم راهبردی دانشگاه اظهار کرد: یکی از اهداف این برنامه، بین‌المللی شدن دانشگاه تهران است که در صورت فراهم آمدن زمینه‌های اجرایی آن می‌تواند تاثیرگذار باشد، زیرا اکنون دانشگاه تهران از ۵۰ کشور جهان دانشجو دارد و با مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی که در موسسه دهخداست، بزرگ‌ترین مرکز آموزش زبان فارسی برای علاقه‌مندان غیرایرانی است.


نیلی احمدآبادی افزود: این توانایی دانشگاه تهران در کنار اعتبار آن برای آموزش زبان و ادبیات فارسی به ویژه در دوره دکتری باعث شده است، هر کجای جهان قدم بگذاریم، ردپایی از دانش‌آموخته‌ها یا زبان‌آموخته‌های دانشگاه تهران را شاهد باشیم که باید قدر این مهم را بدانیم و از آن حمایت کنیم.


رئیس دانشگاه تهران، در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه گفت: دانشگاه تهران با برخورداری از بزرگ‌تربن پارک علم و فناوری و تعداد قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ظرفیت بسیار بزرگی برای تعامل با صنعت و جامعه است.


وی درباره بازسازی مناطق زلزله‌زده و طرح‌های مربوط به حوزه آب تاکید کرد: سازمان‌ها باید فرصت را مغتنم بشمارند و از توان دانشگاه تهران استفاده کنند، زیرا تنها دانشگاهی است که در همه حوزه‌ها متخصص دارد و همین توانایی‌ها باعث شده که دانشگاه تهران به سمت دانشگاه سبز، دانشگاه هوشمند، دانشگاه دوفضایی و دانشگاه کارآفرین حرکت کند.


نیلی احمدآبادی در پایان سخنان خود گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران همه موارد یادشده را در بر می‌گیرد و اگر با حمایت همه‌جانبه به طور کامل اجرا شود، اقتصاد شهر تهران را متحول خواهد کرد.


در ادامه معاونان دانشگاه تهران و رئیس پارک علم و فناوری، ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری حوزه تحت مدیریت خود را با استاندار تهران در میان گذاشتند و آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک فکری و پژوهشی اعلام کردند.


مهندس محمد حسین مقیمی استاندار تهران نیز گفت: برخلاف تصور، استان تهران با وجود اینکه بیشترین جمعیت کشور را در خود جای داده است، امکاناتش نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است.


وی افزود: ما ارزش و اعتبار دانشگاه تهران را در حوزه‌های مختلف می‌شناسیم و معتقدیم که باید از ظرفیت‌های مختلف آن در عرصه‌های مختلف استفاده کرد. بر این اساس، استانداری تهران آماده است در هر زمینه‌ای که دو طرف پیشنهاد دهند، در حد توان خود با دانشگاه تهران همکاری کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته