دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقوط مواضع ضد اسلام غرب در برابر حجاب بانوی والیبالیست ایرانی

هرچند حضور با حجاب بانوان ایرانی در عرصه بین‌المللی ورزش نیاز به اقدام موثر فدراسیون ملی دارد؛ اما این روزها اقدام بانوی والیبالیست ایرانی برای حفظ حجاب، الگوی زنی مسلمان و موفق را به رخ جهانیان کشیده است.
کد خبر : 254793

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، امروزه نداهایی مبنی بر اینکه حجاب مانع پیشرفت زنان مسلمان ایرانی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است، از گوشه و کنار جامعه به گوش می‌رسد. حرف‌هایی که گاهی حجاب را سدی برای پیشبرد اهداف و بالندگی زنان ایرانی در جوامع دیگر و در سطوح بین‌المللی می‌داند. این‌گونه سخنان در زمینهٔ ورزش زنان و حوزه‌هایی مانند والیبال و فوتسال زنان نیز بیشتر شنیده می‌شود.


اما این بار روایتی متفاوت از بانوی ایرانی والیبالیست، مهر خاموشی را بر دهان معتقدین بر مانع بودن حجاب در پیشرفت بانوان، زد. زنی که نه‌تنها حجاب مانع موفقیت وی در حوزه والیبال نشد؛ بلکه توانست با حفظ حجاب به تیم بلژیکی شارلوا فخرفروشی کند.


والیبالیستی که حجاب را بر تور والیبال ترجیح داد


فرنوش شیخی متولد اردیبهشت‌ماه سال 69 یکی از ستارگان والیبال کشورمان است که از سال 88 برای تیم ملی توپ می‌زد. شیخی چندی پیش با کاوه رضایی بازیکن سابق تیم استقلال و لژیونر تیم بلژیکی «شارلوا» ازدواج کرد و پس از ازدواج به‌تدریج باکم رنگ کردن نقش خود در تیم ملی از این تیم جدا شد. وی پس از سفر به بلژیک فعالیت خود در والیبال ایران را قطع کرد.


اما چندی بعد تیم دختران شارلوا بلژیک با توجه به سابقه درخشان شیخی بر روی تور والیبال، پیشنهاد پیوستن او را به این تیم داد. اولین شرط شیخی برای پیوستن به تیم والیبال شارلوا حضور وی در این تیم با حفظ حجاب بود. پس از مذاکره شیخی با این تیم، مسئولان تیم شارلوا اعلام کردند که بر اساس قوانین لیگ والیبال بلژیک کسی نمی‌تواند باحجاب در این مسابقات بازی کند. بر این اساس مسئله پیوستن شیخی به این تیم بلژیکی منتفی شد.


این در حالی است که کشورهای غربی و اروپایی همواره از آزادی بیان دم می‌زنند و در بسیاری از موارد عکس این ماجرا به طرفداری از افراد می‌پردازند اما حال که فردی عقیده دارد باحجاب بازی کند و شایستگی خود را نشان داده این تعصباتی که متأسفانه امروز به اسم آزادی بیان مطرح‌شده مانع می‌شود.


سر فرود آوردن مواضع ضد اسلام غربی در برابر حجاب


اما به نظر می‌رسد مهارت این والیبالیست به‌قدری بود که تیم والیبال شارلوا نتوانست از این بازیکن چشم‌پوشی کند. باوجود تمایل این تیم به جذب شیخی و از سویی پافشاری وی برای حفظ حجاب، سرانجام تیم دختران شارلوا شرط حضور این بازیکن در لیگ بانوان بلژیک را با حفظ حجاب پذیرفت و شیخی به‌عنوان لژیونر والیبال ایران به این تیم پیوست.


شیخی با ترجیح حجاب بر والیبال و سرانجام سر فرود آوردن تیم بلژکی در برابر تصمیم و حجاب این بازیکن، نشان داد که جامعه غرب نیز پذیرفته که در دنیای امروز با گسترش اسلام و حجاب در دنیا، دیگر نمی‌تواند به مقابله با این اصل بپردازد و مجبور است از مواضع ضد فرهنگ مهاجم خود کوتاه بیاید.


البته باید گفت که حضور گسترده زنان محجبه مسلمان در ورزش‌های مختلف کم‌کم این تعصبات کور را از بین برده و یک حالت متعارف در این حوزه به وجود آورده است و جامعه جهانی در حال پذیرش زنان در ورزشگاه‌ها بالباس اسلامی هستند.


لباس و حجاب زن مسلمان امروز در این حیطه اهمیت بسزایی پیداکرده است. پیش‌ازاین غربی‌ها با استفاده از فنّاوری‌های ارتباط‌جمعی که در انحصار و اختیار خود داشتند سعی کردند و تا حدودی توانستند که فرهنگ خود را به‌عنوان فرهنگ غالب به جهان دیکته کنند.


امروز اما حضور زنان مسلمان باحجاب در میادین ورزشی تا حدود زیادی مقابله با این فرهنگ متعصب غربی است و به یک ضد جریان قوی علیه غرب بدل شده است.
فدراسیون ایران دست‌به‌کار شود


هرچند هنوز به‌طور رسمی نیز بسیاری از فدراسیون‌های وزرشی از پذیرش بانوان ورزشکار مسلمان بالباس اسلامی و حجاب خودداری می‌کنند ولی لازم است که نهادهای رسمی و فدراسیون‌های اسلامی و در پیشانی آن فدراسیون‌های جمهوری اسلامی ایران دست‌به‌کار شده و نسبت به گرفتن حقوق زنان مسلمان اقدام لازم را انجام دهند.


این موضوع در عرصه‌های مختلف ازجمله طراحی لباس مخصوص بانوان مسلمان می‌تواند به گسترش فرهنگ اسلامی کمک کند و راهگشای حضور زنان مسلمان در میادین و رشته‌های مختلف ورزشی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته