دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انتخابات کمیته ملی المپیک امروز با شرکت 29 نامزد برگزار می‌شود؛

صندلی ریاست در انتظار صالحی امیری!

انتخابات کمیته ملی المپیک امروز در حالی با کاندیداتوری خسروی‌وفا و صالحی امیری برای پست ریاست کمیته برگزار می شود که از حالا می‌توان حضور صالحی امیری در راس این مجموعه را قطعی شده دانست؛ خسروی وفا قبل از انتخابات اعلام کرد صالحی امیری را بر خودش ارجح می‌داند و انصرافش از کاندیداتوری دور از انتظار نیست.
کد خبر : 251147

به گزارش‌ خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ امروز ساعت 14 در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک تکلیف مدیریت 4 سال آینده کمیته‌ملی المپیک با برگزاری انتخابات آن مشخص می‌شود جایی که در پایان آن کیومرث هاشمی باید کلید ساختمان سئول را به مدیر جدید بدهد. البته برگزاری انتخابات کمیته از همان ابتدا بدون چالش نبود،‌این کمیته که تا مدت‌ها به فکر برگزاری انتخابات دی‌ماه نبود به یک باره از 21 آذرماه برای انتخابات استارت زد و در اولین قدم هم با انتخاب خبرگان ورزشی حواشی ریز و درشت زیادی به وجود آورد و از همان ابتدا حدس و گمان‌ها برای کسب کرسی ریاست توسط صالحی امیری پر رنگ تر از گذشته شد.


صالحی امیری یک قدم مانده تا ریاست کمیته ملی المپیک


با انتخاب صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی همه حدس و گمانه‌زنیها برای کسب صندلی ریاست توسط او قوت گرفت. صالحی امیری در حال حاضر در شهرداری تهران مشغول به فعالیت است و در ابتدای کار دولت روحانی تنها به مدت 90 روز سرپرستی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت. او برای اینکه مجوز حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را داشته باشد باید به عنوان خبره ورزشی انتخاب می‌شد که از همین روی اعضای هیات اجرایی کمیته 21 آذر ماه این مجوز را به او دادند و صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی انتخاب شد؛ انتخابی که البته حرف و حدیث زیادی داشت اما وی بدون توجه به تمام انتقادات در انتخابات کمیته آن هم در پست ریاست نامزد شد. در کنار صالحی امیری البته محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان هم در این پست نامزد شد که البته خسروی وفا با صراحت اعلام کرد که صالحی امیری را نسبت به خودش ارحج‌تر می‌داند و از همین روی در آخرین لحظات نامزدی برای پست ریاست کناره‌گیری می‌کند. با این شرایط صالحی امیری حتی قبل از برگزاری انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شده است.


سودای دبیرکلی در سر رزمی کارها


برای پست دبیرکلی محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته، علی مردای رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و شاهرخ شهنازی دبیرکل فعلی‌ کمیته ملی المپیک نامزد شده‌اند.‌بعد از پست ریاست مهمترین پست کمیته ملی المپیک همین دبیرکلی است که البته رقابت بین مهدی علی نژاد ( رئیس فدراسیون ووشو) و شاهرخ شهنازی( دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک) بسیار زیاد است و باید دید امروز چه کسی می‌تواند رای مجمع را بخرد و برای چهارسال کرسی دبیرکلی را از آن خود کند، هر چند که احتمال ابقای شاهرخ شهنازی برای بار دوم در کسوت دبیرکلی متحمل‌تر از بقیه است. محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته گزینه جدی برای این پست محسوب نمی شود و محمد درخشان هم که حرف از انصراف او به میان آمده است. غیبت او در نشست اخیری که کمیسیون ورزشکاران با نامزدهای دبیرکلی داشت به موضوع انصراف او بیشتر از قبل دامن زده است.


آخرین نامزد هم البته علی مردای رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است که نباید از او غافل شد. او حالا یکی از مدعیان دبیرکلی است و تمام سعی خودش را انجام داده و حتی رایزنی هایی هم ترتیب داده و اتفاقا بعد از پایان ثبت‌نام نامزدها با همکاری یکی از نمایندگان مجلس و یک فعال اقتصادی در حوزه بیمه، رؤسای فدراسیون‌ها را به ضیافتی دعوت کرد که با انتشار این خبر به آن واکنش نشان داد و اعلام کرده بود در جهت شفاف‌سازی از تعدادی از اعضای مجمع دعوت کردم تا هم‌اندیشی در آستانه انتخابات داشته باشیم.‌ به هر روی علی مردای برای کسب صندلی دبیرکلی کمیته ملی المپیک که از چهار سال پیش آن را حق خود می دانست تلاش های زیادی کرده است و حالا باید دید امروز چه اتفاقی می افتد.



رقابت سخت بین همه نامزدها


علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، حسین بابوئی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، طاهره طاهریان خبره ورزشی، فضل‌الله‌ باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد، هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران، رباب شهریان نایب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک‌، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس برای پست نایب رئیسی نامزد شده‌‌اند که البته رقابت بین همه آنها هم زیاد است.‌


تا قبل از انصراف مشحون او یکی از گزینه‌های اصلی برای صندلی نایب رئیسی بود اما با ورود نهادهای نظارتی مشحون از حضور در پست نایب رئیسی انصراف داد و حالا این ده نفر باید برای دو صندلی با یکدیگر رقابت کنند.‌ در دوره قبلی رباب شهریان و علیرضا دبیر به عنوان نوابان کمیته ملی المپیک انتخاب شدند و باید دید در این دوره هم مانند گذشته یکی از صندلی‌ها از آن بانوان می‌رسد و یا اینکه هر دو صندلی در اختیار مردان قرار می گیرد. البته بعید به نظر می رسد که رباب شهریان و طاهره طاهریان که سال‌هاست نامشان با ورزش گره خورده بتوانند هر دو صندلی را تصاحب کنند، به هر روی باید دید امروز چه اتفاقی می‌افتد و این دو صندلی نصیب چه کسانی می شود.‌ ضمن اینکه از رقبای قدرتمندی همچون محمود خسروی وفا که تجربه حضور در هیات رئیسه کمیته المپیک را در کارنامه خود دارد و هم اکنون رئیس کمیته ملی پارالمپیک است و غلامرضا نوروزی‌که اخیر عضو شورای برون مرزی شده است هم نباید غافل شد.


خزانه‌داری و رقابت سه نامزد


اتاق مالی هم رقبای مخصوص به خودش را دارد؛ دستگاه‌های نظارتی ‌سمت خزانه‌داری در کمیته ملی المپیک را شغل می‌دانند و باتوجه به مشکلاتی که در دوره گذشته در کمیته ملی المپیک در پست خزانه‌داری به وجود آمد و محمدعلی شجاعی که رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان عهده‌دار این سمت بود و فعالیتش در هر دو سمت(‌هم خزانه داری و هم رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان) و عدم استعفایش باعث شد این دوره حساسیت‌ها بالا برود و در پست‌هایی که شغل محسوب می‌شوند از نامزدها تعهد گرفته شود تا که اگر رای آوردند از سمت قبلی خود استعفا بدهند.


به هر روی برای این سمت کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، میترا نوری نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال نامزد شده‌اند البته هادی ساعی هم نامزد پست خزانه داری بود که چندی پیش به دلیل اینکه حوصله نشستن در دفتر و امضا چک را نداشت از این پست انصراف داد! سعیدی این اطمینان خاطر را داده که در صورت رای آوردن در خزانه داری از ریاست فدراسیون گلف کنار می رود، علی نژاد هم که همین شرایط را دارد و در صورت رای آوردنش در این سمت باید از فدراسیون ووشو برود. میترا نوری هم البته جوانترین نامزد این دوره است.


رقابت 16 رئیس برای کسب 6 صندلی


آخرین پست که اتفاقا 16 رئیس فدراسیون برای آن نامزد شدند؛ اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است. شانزده رئیس فدراسیون به دنبال صندلی هیان اجرایی هستند اما تنها شش نفر شانس کسب این کرسی را دارند. ‌با توجه به نفراتی که نامزد شدند به نظر می‌رسد رقابت جالبی بین روسای فدراسیون‌ها به وجود آید و باید دید رایزنی کدام از این روسای فدراسیون‌ها بهتر جواب داده و آنها می توانند راهی خیابان سئول شوند.


از بین این 16 رئیس فدراسیون، افرادی چون علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال که اتفاقا به تازگی با رای روسای فدراسیون‌ها عضو شورای برون مرزی شده و همچنین علیپور که دوره قبلی هم عضو هیات اجرایی بود و نفر اول فدراسیون فوتبال مهدی تاج از گزینه‌های مطرح هستند. به هر حال پیش بینی در مورد این پست خیلی راحت نیست و باید دید این 6 صندلی در نهایت نصیبت چه کسانی می شود.


*پست ریاست:


رضا صالحی امیری، خبره ورزشی


محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی پارالمپیک


*پست دبیرکلی:


علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری


مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو


صادق فرجی، رئیس فدراسیو کاراته


محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو


شاهرخ شهنازی، دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک


* پست نایب رییسی:


علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری


غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی


حسین بابوئی، فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی


طاهره طاهریان، خبره ورزشی


فضل‌الله باقرزاده،رئیس فدراسیون شمشیربازی


هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد


هادی ساعی، نماینده کمیسیون ورزشکاران


رباب شهریان، نایب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک


محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک


مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس


*پست خزانه داری:


مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو


میترا نوری، خبره ورزشی


کیکاوس سعیدی، رئیس فدراسیون گلف


*اعضای هیات اجرایی:


محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا


محمد علیپور، رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی


مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس


احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال


مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری


صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته


زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک


فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی


مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال


محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو


محمدعلی صبور، رئیس فدراسیون سه گانه


سید عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی


مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی


علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال


خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری


علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته