دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1396 - 15:56
نماینده ایران در سازمان ملل متحد:

سخنان نفرت انگیز علیه ادیان و ملت‌ها افراطی‌گری را گسترش می‌دهد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد معتقد است نباید ریشه افراطی‌گری و خشونت را به هیچ مذهب یا ملتی نسبت داد.
کد خبر : 244093

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، غلامعلی خوشرو پس از تصویب اجماعی سومین پیشنهاد ایران برای مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «این قطعنامه برای نخستین بار به پیشنهاد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی ارائه شد و از آن پس دبیرکل موظف شد هر دو سال یکبار گزارشی به مجمع عمومی ارائه کند.»


وی افزود: «امروز مقابله با افراطیگری و خشونت بیش از هر زمان دیگر درکشورهای همسایه، منطقه و کل جهان اهمیت یافته است. نباید ریشه افراطی‌گری و خشوت را به هیچ مذهب و ملتی مرتبط کرد بلکه پدیده‌ای است جهانی و شبکه جهانی دارد.»


نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: «کسانی که سخنان نفرت‌انگیز علیه اسلام، ادیان و ملیتها مطرح می‌کنند، بیشتر به گسترش خشونت و افراطی‌گری کمک می‌کنند. باید از سخنان نفرت انگیز علیه مذاهب و ملت‌ها به شدت اجتناب کرد.»


خوشرو اضافه کرد: «مقابله این موضوع فقط راه حل نظامی و امنیتی نیست، بلکه لایه‌های فرهنگی، اجتماعی و ایدئولوژیک دارد و باید برای همه آن ها فکر کرد.»


وی تصریح کرد: «باید از ایدئولوژی‌های مخرب فاصله گرفت و باید با روش های مردم سالارانه و اعتدالی با ایدئولوژی‌های جهل آمیز و خشونت‌بار مقابله کرد. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه فعالیت دارد و تلاش می‌کند با همکاری دیگر کشورها در مجامع جهانی این موضوع را به پیش ببرد.»


نماینده ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر تصویب سومین قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری گفت: «این قطعنامه نمونه دیگری از موفقیت‌های ایران در سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.»


خوشرو افزود: «جمهوری اسلامی موضوع مقابله با افراطی‌گری و خشونت را یک موضوع واقعی برای منطقه و جهان می‌داند و بر همین اساس پیشنهاد برای مقابله جهانی داده است. ایران از مجمع عمومی میخواهد فعالیت‌های خود را هماهنگ کند تا با راهبرد جدی و کلی با این موضوع برخورد کند.»


وی ادامه داد: «این موضوع ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و باید به تمام این ریشه‌ها توجه شود. بدون توجه به این‌ها، مقابله با خشونت و افراطی‌گری با برخوردهای صرفا نظامی و امنیتی حل نخواهد شد.»


منبع: ایرنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته