دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 17:00
نوریان در گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری:

بهبود وضعیت اقتصادی دانشگاه آزاد باید در اولویت قرار گیرد

رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی سالم باید جزء اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شود.
کد خبر : 242546

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌محمد نوریان در پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از پشت سر گذاشتن دو موج تاریخ‌ساز کامپیوتر و اینترنت وارد موج سوم یعنی اینترنت هوشمند و تارنمای اشیا شده‌ایم.


وی به مدل درآمدی دانشگاه‌های بزرگ جهان نظیر استندفورد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه 15 هزار و 845 دانشجو دارد که سه هزار و 717 دانشجو خارجی هستند، با وجود اینکه این دانشگاه 5/5 میلیارد دلار گردش مالی دارد ولی تنها 16 درآمدش از شهریه است، 17 درصد درآمد را از پژوهش و 21 درصد را از موقوفات بدست می‌آورد و این در حالی است که مصارف این دانشگاه نشان می‌دهد که 59 درصد درآمدها صرف حقوق و مزایا می‌شود.


رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه استندفورد در رتبه دهم اقتصاد جهان قرار دارد چرا که 5 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده و 39 هزار و 900 شرکت دارد.


نوریان گفت: با مطالعات این چنینی باید آرمان‌هایی را برای دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط موجود تعریف کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان در دراز مدت برسیم. در این زمینه توسعه علم، ارتقاء آموزش و پژوهش، بهبود وضعیت اقتصادی دانشگاه و ایجاد فضای رقابتی سالم با سایر دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.


رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اکنون در دنیا انقلاب اینترنت شکل گرفته و بسیاری از فرآیندها تا سال 2030 اینترنتی می‌شود به طوری که 10 درصد جهان تا 2020 به اینترنت متصل خواهند شد نخستین گوشی همراه قابل کاشت در بدن انسان در 2025 تجاری‌سازی می‌شود، 30 درصد کارها تا 2025 به وسیله هوش مصنوعی انجام خواهد شد با این وجود ما هم باید برنامه‌ریزی کنیم تا از دنیا عقب نمانیم و به این سمت حرکت کنیم.


نوریان همچنین به برندسازی با نام دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت:‌ برخی فکر می‌کنند که باید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برند شوند در حالی که باید کل دانشگاه به عنوان یک برند موفق در کشور جایگاه خود را پیدا کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علیمحمد نوریان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته